چه خوش است که یار مهدی باشم///هرلحظه سرقرارمهدی باشم///فرقی نکند برای من فرمانده///یارفتگرسپاه مهدی باشم///
بنام الله/// یک نکته جالب در مورد خواب این است که ما همیشه حتی در حالت بیداری در حال خواب دیدن هستیم یعنی ما در پس زمینه تصاویر که با چشممان در طول روز میبینیم تصاویر غیر واقعی و مربوط یه بایگانی ذهن را نیز مرور میکنیم چیزی شبیح فکر کردن پنهان/ اما به این دلیل که تمرکز و حواس ما به طور کامل به انچه روبرویمان هست است متوجه خواب درونی نمیشویم که با کمی دقت میتوانید متوجه شوید که حتی در عالم بیداری تصاویر و تحلیل های خواب گونه در شما همچنان ادامه دارد. شب وقتی شما به استراحت می پردازید و چشمان شما بسته است و هیچ تصویری از چشم شما به ذهن ارسال نمیشود تصاویر خواب بیشتر قابل درک و لمس است زیرا ذهن شما متوجه ان میشود مثل اینکه پرده ای کنار زده و تصاویر پشت ان بهتر دیده میشوند
بنام الله/// یک نکته جالب در مورد خواب این است که ما همیشه حتی در حالت بیداری در حال خواب دیدن هستیم یعنی ما در پس زمینه تصاویر که با چشممان در طول روز میبینیم تصاویر غیر واقعی و مربوط یه بایگانی ذهن را نیز مرور میکنیم چیزی شبیح فکر کردن پنهان/ اما به این دلیل که تمرکز و حواس ما به طور کامل به انچه روبرویمان هست است متوجه خواب درونی نمیشویم که با کمی دقت میتوانید متوجه شوید که حتی در عالم بیداری تصاویر و تحلیل های خواب گونه در شما همچنان ادامه دارد. شب وقتی شما به استراحت می پردازید و چشمان شما بسته است و هیچ تصویری از چشم شما به ذهن ارسال نمیشود تصاویر خواب بیشتر قابل درک و لمس است زیرا ذهن شما متوجه ان میشود مثل اینکه پرده ای کنار زده و تصاویر پشت ان بهتر دیده میشوند
در مورد خواب باید گفت که دلایل گوناگون دارد در واقع خواب حالتی برای استراحت برخی مناطق پر فعال مغز و ذهن است که در طول روز دچار خستگی میشود اما دیگر جوانب ذهن به فعالیت خود ادامه میدهند/ در حالت خواب برخی از جوانب ذهن با استفاده از فضای خالی به وجود امده از استراحت برخی جوانب دیگر فعالیت بیشتری انجام میدهند. از جمله مرور اطلاعات و برسی انان از جمله حافظه و غیره خواب هم نوعی تحلیل و تصویر از اطلاعات و تصاویر ثبت شده از قبل در ذهن است که بیشتر با درهم امیختگی و بی نظمی و تصویر سازی مواجه است /البته برخی از اطلاعان نا خود اگاه و غیر ارادی ثبت شده نیز به تصویر کشیده میشود و در کنار اینان گاها الله از همین قابلیت برای پیام رسانی رمز گونه به بندگانش استفاده میکند ابلیس هم گاها میتواند پیامهای مخفی برای فرد بفرستد که به صورت خواب د ذهن او در اید /همچنین اینکه ما خواب اموات را میبینیم دلایل مختلف دارد اینکه حتما فردی که به خواب ما امده حتما اراده او نبوده و یا اینکه حتما از پیش طراحی شده نبوده. مثلا من خواب امام زمان ببینم به معنی نیست که او با اراده خود به خواب من امده حالا تصویر او چگونه در ذهن من مجسم شده هم جای بحث دارد شاید این تصوصر ساخته ذهن باشد شاید توهم باشد شاید بر اثر فکرها و دغدغهای روزانه باشد شاید هم ما قبلا امام را دیده ایم و نتوانسته ایم ان را در خود اگاه ثبت کنیم و یا اینکه امام عنایت کرده یا انکه همه چیز مربوط به اسرار افرینش میشود به هر حال به دلیل همین ابهامات است که هیچ خوابی حجت نیست زیرا زمینه انحراف و غلط فهمی در ان بسیار است مثلا یکی از بزرگترین علما و مراجع سابق ما هم دچار همین غلط فهمی شده تا جایی که خود را سید خراسانی دانسته اما ایشان وفات کرد و دیدیم که ایشان سید خراسانی نبود البته ایشان در عمل منحرف نشده و جایگاهشان محفوظ مانده
از افات زندگی مشترک فراموش کردن یکدیگر است بسیاری از زن و شوهر ها با اینکه زیر یک سقف زندگی میکنند اما مدت زیادی از روز را در فراموشی از هم سپری میکنند بقولی بهم عادت کرده اند و حواسشان به یکدیگر نیست/ به نظر من بسیاری از خانواده های ما ظرفیت اینکه هردو نفر زن و شوهر شاغل باشند را ندارند و این از بدترین گرفتاریهای امروز ماست ما بسیاری از احکام دین را که لازمه زندگی است کنار زده ایم مثلا همین حق داشتن کنیز یا مستخدم که وجود یک کنیز مومن و با عفت میتواند چند اثر نیکو داشته باشد هم یک بی پناه را پناه دا و از عواقب مضر ان برای جامعه جلوگیری کرد و هم باری از دوش مادر خانواده کم شود زیرا بسیاری از نابسامانی در زنان به دلیل خستگی در طول روز است زیرا زن موجودی ظعیف بنیه است و خستگی کارهای روزانه باعث تشدد در رفتارهای خشن میگردد/
چه خوش است که یار مهدی باشم///هرلحظه سرقرارمهدی باشم///فرقی نکند برای من فرمانده///یارفتگرسپاه مهدی باشم///
بنام الله/// اگر به زندگی ائمه و حتی نبی مکرم اسلام نیز توجه کنیم شاهد بسیاری از ناسازگاری ها و دعواهای خانوادگی می باشیم که از جمله دلایل مهم این اختلافات میتوان به موارد زیر اشاره نمود با این تفاوت که در مورد ائمه کل ایرادات یک طرفه و از سمت زوجه بوده و امام و یا نبی بری از تقصیر است / ایراداتی که عبارت است از 1.عدم اعتماد 2.انتظار بیجا3.نگرانی بیش از حد از اینده4حسادت و چشم هم چشمی5.عدم رضایت از داشته ها و نا شکری 6.عدم صبر و مدارا و فرو کشیدن خشم 7.عدم نگاه معنوی و دور اندیشی 8.عدم علاقه قلبی9.فشارهای مادی و معنوی بر خانواده و در تنگنا قرار داشتن که باعث درگیری می گردد 10عدم گذشت و ایثار/ اینها مهم ترین عوامل اندکه باعث بی وفایی دورویی.پنهان کاری ودروغ گویی وتک روی میشوند / هر خانواده برای رسیدن به سعادت مطلوب نیاز به الگو دارد نیاز به طرح دارد هم الگو وجود دارد و هم طرح ان مهم ترین عامل ارامش در هر خانواده بدین شرح است/ توکل به الله/قناعت/رضایت وشکر داشته ها/ترک توقعات بی هنگام/گذشت و وفاداری و صبر/ البیته سخن بسیار است اما کم گوی گزیده گوی مطلب بقول اهل ادب
مساله ای رو یکی از دوستانم در مورد حقوق زن برایم مطرح کرد و یجورایی تو ذهنش شبهه ای داشت که برا منم سوال شد
چرا در اسلام ، زن نمی تونه بدون اجازه شوهرش از خونه بیرون بره؟؟؟معمولا میگن چون نفقه و مهریه میگیره ولی اینا نمی تونه دلالیل قانع کننده ای باشه
شما چطور میتونید بگید که زن میتونه تو خونه غذا هم درست نکنه و نفقه و مهریه و هم بگیره ولی بدون اجازه شوهرش حق بیرون اومدن از خانه رو نداره
مگه برده است؟؟؟این برام خیلی سوال شده چون هرچه قدر هم بخواهیم به یک انسان پول و امکانات بدیم نمیشه با آزادی طبیعی هر شخص اونو مقایسه کرد اگر شوهر یک شخص گیریم آدم بدبینی بود و خواست زنش رو تو خونه حبس کنه چی؟؟؟؟از یک طرف زن حق طلاق هم نداره با این وضعیت وضعیت اون زن چی میشه
لطفا دوستان در پاسخ این سوال منو راهنمایی کنن
یاحق بنام الله/// در اسلام زن و مرد هردو از حیث انسانیت و ادمیت و حقوق بشری در یک سطح و نمره هستند/ یعنی اینکه الله زن و مرد را محصول یک ذره و یک سرشت روحی خلق کرده و میداند / از وظایف خود تعریف الله برای مخلوقاتش این است که از کرامت و هویت و حقوق مخلوقی انان و بندگی انان دفاع کند و جلوی هرگونه تعرض و نابسامانی نسبت به حریم کل شی را بگیرد/ یکی از این مخلوقان انسان است و انسان از دو نوع مرد و زن افریده شده تا موجب تکامل و ارامش یکدیگر باشند/ و اینکه الله برای حفظ وظایف خود تعریفش در مورد انسان در برخی مسائل در در جبر وارد نشده و ادمی را مورد امتحان و ازمون قرار داده و از این رو قوانین را به عنوان احکام در مسیر هدایت بشر قرار داده تا به واسطه ان این وظایف و رعایت ان را به خود مخلوق واگذار کند تا انان که شایسته اند به مقام بالاتری در بندگی دست یابند و الله برای هدایت و سوق دادن ما بدان سمت برای این احکام اجر و جزا قرار داده/ از انجایی که زن و مرد مخصوصا از نظر جسمانی با یک دیگر تفاوتهایی دارند که به واسطه ان تفاوتها به یکدیگر جذب میشوند الله برخی قوانین را متفاوت ثبت نموده تا حافظ حریم تک تک انان باشد مثال زن به طور طبیعی همیشه نیاز به سرپرست و حامی دارد تا نقاطق ظعف او را در جامعه پوشش دهد این سرپرستی از پدر به همسر منتقل می گردد و ولی زن محسوب می شود نه مالک او / از وظایف ولی حفظ کرامت زن به عنوان یک مخلوق مکرم است که به واسطه این تکلیف ظمینه عمل بدان که حقوق مرد محسوب می شود تبیین گردیده/از جمله اذن خروج از منزل / یعنی اینکه مرد با توجه به شرایط محیط و نوع استفاده از ان و تشخیص ویژِگی های اجتماعی میتواند امر و نهی در این ظمینه داشته باشد مانند پدر برای کودک نا بالغ و غیر مستقل/ و این قانون قبلا توسط تمام زنان در قبل از تولد در میثاق با الله پذیرفته شده که بشر فراموش کار است/همچنین هر زن میبایست در گاه ازدواج با کسب شناخت متعارف از همسر اینده خود در این ظمینه تحقیق و برسی کند که اگر نحوه عمل ان مرد با حالات او هم خوانی ندارد جواب بله ندهد که متاسفانه امروزه بجای پرداختن به این مسائل اخلاقی معیار ازدواج و تحقیق ما به سمت امور دنیوی و مادی گرایش پیدا کرده/ در اخر اینکه این قوانین چیزی جز پر کردن تفاوت های بی زن و مرد و رسیدن هر کدام به کرامت انسانی نیست و هر گونه زیاد خواهی موجب انحراف است
چه خوش است که یار مهدی باشم///هرلحظه سرقرارمهدی باشم///فرقی نکند برای من فرمانده///یارفتگرسپاه مهدی باشم///
چه خوش است که یار مهدی باشم///هرلحظه سرقرارمهدی باشم///فرقی نکند برای من فرمانده///یارفتگرسپاه مهدی باشم///
بنام الله/// در یک نظام خانواده الهی مستحکم که حاصل ان ادامه نسل صالحان و خدمت به خلق است اخلاق سر ستون رفتار است/ اخلاق منبع حیات روحانی است روح بدون اخلاق یا بد اخلاق مانند خار در چشم است/ اخلاق انیست که تمام انبیا برای احیای ان مبعوث شده اند و اخلاق قانون است سیره و طریق زندگی است/ در خانواده الهی پدر مدیر و ناظم و مادر شریک و معاون اوست این دو در کنار اینکه باید لباس تکامل یکدیگر باشند باید برای نسل بعدی نیز اخلاق را باز نشانی کنند و به روز کنند/// در یک خانواده هر کس وظایف و تکالیفی دارد اگر همه در یک خانواده به طور مناسب و عادلانه به تکالیف و وظایفشان عمل کنند در حالی که به یکدیگر تعدی نکنند هیچ اسیبی از میان به ان وارد نخواهد شد ضمن اینکه باید سپر دفاعی نیز برای مقابله با اسیب های محیطی نیز استوار گردد که راه کار های خودش را دارد و در عین حال باید در ورود نیکی های محیطی باید مداوم باز باشد باید این دو در یعنی در ورود پلیدی و در ورود نیکی از هم سوا شوند تا کنترل شوند/ در این میان باید یک الگو و یک قانون وجود داشته باشد که هم الگوی ان در دسترس است و هم قانون ان که این دو شامل قران و سیره ائمه می باشد. برای دریافت این دو عامل 1دانش وپیگیری2وجود بستر مناسب 3خواستن خود افراد لازم و اینجاست که خانواده کوچک به خانواده بزرگ که اجتماع پیرامون است متصل می شود این دو مکمل یکدیگرند یعنی هر دو برای وجود دیگری خیر و برکت است و راهی جز اخلاق و تسلیم در برابر اراده الله وجود ندارد بستر ان وجود و مدیریت معصوم بر جامعه است و تسلیم و حمایت از او و تا چنین نشود همیشه مشکلات و حوادث بسیار بد در کمین انسان است