بنام الله
یکی از دغدغه های امروز بزرگان مملکت امر دوام ازدواج است. امروزه با توجه به تغییر رفتار انسان بر اثر مدرینته و تغییر الگوی زندگی بشر رو به خودخواهی و منفعت سنجی صرف و نزدیک بینی گردیده بنده به عنوان یک سرباز وظیفه خو.د دانسته با توجه به فرهنگ مهدویت کمی در این رابطه توضیح دهم
در یک زندگی دونفره دو مولفه باید حتما مورد معیار و شناخت قرار گیرد
اول اینکه.حقوق هر کدام از زوجین نسبت به طرف مقابل
دوم اینکه.تکالیف هر کدام از زوجین در مقابل طرف دیگر
هر یک از زوجین نسبت به دیگری حقوقی دارد که این حقوق به دو قسمت حقوق مطلق و حقوق معلق شناخته خواهد شد
حقوق مطلق.این حقوق همان حقوقی هستند که برای تمام مردم جهان یکسان است و ان حق انسانیت است حق محبت عشق و تامین نیازهای فطری که همه ما باید این حقوق دیگران را محترم شمرده و بدان پایبند باشیم
حقوق معلق یا نسبی.این حقوق همان حقوق توافقی و قرادادی است که بسته به فرهنگ تمدن و شان قومی و اجتماعی و ملی و مذهبی افراد ترسیم می گردد به مفهوم ساده تر همان شعر معروف کبوتر با کبوتر باز با باز
نخستین شرط رسیدن به این حقوق برخوردار بودن هر کدام از زوجین از شناخت و معرفت نسبت به این موارد است یعنی ما باید نخست حقوق خود و سپس حقوق طرف مقابل را با توجه با موارد بالا به خوبی شناخته و تحلیل کرده و به عنوان معیار اصلی مد نظر داشته باشیم تا بتوانیم بعد از این به ترسیم تکالیف و بار مسولیت خود و طرف دیگر بپردازیم
هر حقی تکلیفی را به دنبال دارد
متاسفانه امروزه با معیار قرار گرفتن موارد سطحی و احمقانه و کم بینشانه مردم روبه نابودی نظام خانواده پیش می روند زیرا دلبستن به رفاه طلبی کاذب و سطحی و نگاه کوتاه مدت به زندگی و گاهی تصمصماتی از روی ناچاری و کم توانی موجب شکست هر خانواده است زیرا بنایی که شالوده مستحکم نداشته باشد به زودی تخریب خواهد شد
بنده از همه مخاطبین تقاضا دارم این موارد را توسعه دهند
راه رسیدن به سعادت در گروی شناخت و بصیرت نسبت به حقوق خود و دیگران و تکالیف به بار امده از این حقوق است
بنام الله
بیمه یکی از نهادها و سازمانهایی است که در واقع به جهت همیاری و پشتیبانی از اعضا باید مورد استفاده قرار گیرد
در واقع بیمه یک سازمان خدماتی باید باشد نه یک بنگاه اقتصادی و ثروت اندوز
متاسفانه تبدیل شدن برخی نهادهای خدماتی به اقتصادی باعث دور شدن انان از خدمت و تکلیف اصلی است
بیمه در واقع یک تعاون همگانی به جهت رفع اضطرارهای عمومی و خصوصی است
اما متاسفانه امروزه بیمه زیر بسیاری از خدمات که از وظایف اخلاقی ان می باشد شانه خالی می کند که معمولا همان خدمات گران و پر خرج است یعنی اینکه بیمه به جای اینکه به مسولیت اصلی خود عمل کند و تمام روزنه های شکست را از بین مردم فراگرفته و پر کند تنها به منافع اقتصادی شرکت خود فکر میکند
مثلا سالهاست بیمه زیر بار هزینه بسیاری از بیماری ها و داروهای گران قیمت که حتی جنبه درمانی دارند نمی رود مثل دندانپزشکی و یا ترمیمی درمانی
مثال دیگر عدم هماهنگی بین انواع بیمه و مبالغ تحت تکلیف است مثل این که بیمه در مواردی خساراتی که پرداخت می کند تنها درصدی از خسارت اصلی است و یا اینکه به دلایل گوناگون و بهانه تراشی از زیر بار پرداخت مواردی از خسارات در می رود
من از همین جا به مسولین و رهبری پیشنهاد می دهد در این چهارچوب نهاد بیمه کشور را قانونا تبدیل به یک نهاد خدماتی کند و جلوی منفعت طلبی این نهادهای با ساختار غلط را بگیرد و با مشورت گرفتن از متخصصین علمی و اخلاقی که معیارهای مادی را در نظر ندارند به طرح ریزی ساختار تازه بپردازد
این بخشی از سند چشم انداز ظهور است امیدوارم بدانیم از زندگی چه می خواهیم و قرار است به کجا و چگونه برسیم همان جایی که کلام الله به دقت و واضح اشاره کرده بازگشت به اصالت فطری یعنی تقرب به الله و فنا الله شدن
بنام الله
یکی از دغدغه های کنونی مردم ایران در کنار امر ازدواج و اشتغال همان مسکن است
مسکن ارامستان انسان زنده است و هرگونه عدم امنیت از این بابت در جامعه میتواند مولد بسیاری از مفاسد و کم کاری ها و نا امیدی به زندگی باشد سیر جریان تجارت مسکن در ایران در حال انفجار و سرکوب قشر کم درامد است از راه های برون رفت از این مشکل موارد زیر است
1 تغییر سیستم شهر سازی از متمرکز به غیر متمرکز گرایی
2 اجرای سیاست های اقتصادی و فرهنگی برای ترویج زندگی روستایی و اباد سازی روستاها با همان معیارهای روستا ماندن
3 عدم تبدیل روستاها به شهر و به جای ان اجرای طرح ساخت روستاهای جدید در مناطق مستعد
4 دادن زمین رایگان البته با تمام امکانات زیر ساختی به خود مردم برای ساخت واحدهای مسکونی مناسب و در عوض دریافت عوارض سالیانه بابت زیر ساخت ها و امکانات اجتماعی به انواع مختلف متناسب با درامد مردم که نه فشاری به مردم اید و نه موجب تضرر دولت گردد
5 تغییر سیستم پیمانکاری و انبوه سازی متناسب با عدالت و اخلاق
6 شناسایی تعداد واحد های مسکونی افراد و نحوه استفاده انان از این املاک و وضع قوانین و مالیات و شرایط لازم برای انها تا از خانه انباری جلوگیری شود
7 لازم اجرا کردن طرح مسکن سازی صنعتی و سریع من جمله استفاده از سرمایه گذاری خارجی در این بخش و فروش تحت نظارت این واحدها به نیازمندان به صورت اقساطی
8 دادن مجوزات لازم برای افراد فاقد مسکن برای ساخت محدود واحد مسکونی در مزارع و مناطق غیر مسکونی با نظارت و برسی دقیق به گونه ای که تنها سودجویان نتوانند سو استفاده کنند
مواردی دیگر است که در این مجال نمی گنجد و نیاز به همفکری با متخصصین و مجربین دارد
بنام الله
من تا این لحظه راجب به توافق هسته ای هیچ اضهار نظری نکردم زیرا لازم ندانستم اما برخی از مخاطبین خواهان این امر بودند که بنده به توضیحاتی مختصر بسنده می کنم
به نظر من درد ما نه تحریم بود و نه داروی ان توافق خواهد بود زیرا مشکل ما از خود ما است نه از دشمن ما ما ظعیف هستیم و نادرست که دشمن قدرتمند به نظر می اید
هم ان اقای اولی که گفت تحریم ها مشتی کاغذ پاره اند درست گفت و هم این اقای کنونی که می گوید تحریم ها دلیل اعم گرفتاری های کشور شده
هر دو درست است
وقتی مایی که ادعای عدالت جهانی و حکمت اسلامی داریم و خود را نقطه مقابل استکبار معرفی کرده ایم و خود را قیم فقرا و مستضعفان می دانیم خود گرفتار فساد و بی عرضگی و شکاف شدیم مشخص است که تحریم و اءتلاف علیه ما کارامد می شود
وجود نابرابری اداری و اقتصادی /عدم احقاق عدالت اجتماعی و شهروندی
وجود عناصر فاسد و منحرف و نان به نرخ روز خور در دستگاه حکوئمتی و تجارتی و مدیریتی
ناشایست سالاری و بی عرضگی مسولان و دست دندرکاران/بالاتر از ان نبود اراده لازم و فرای ان نبود بصیرت در بین کارگزاران و مدیران
اشرافی گری و ثروت اندوزی بانک ها و کارخانجات و نهادها و افراد و پیکانکاران و دلالان اینها باعث شده انقدر نقاط ظعف ما نازک شود که تحریم برای ما خطر محسوب شود
اگر ما کارمان درست بود تحریم ها کاغذ پاره بود اما چون کارمان درست نیست و پایمان می لنگد تحریم ها و ائتلاف مارا متضرر کرده و مصلحت بر این شده که در یک بازی مسخره وارد شده و تن به تعامل دهیم
این بازی برد برد نبوده در واقع باخت باخت بوده نه انطرفی ها چیزی گیرشان امده و نه ما
مثل دوتا تیم که مساوی شدن و از بابت این تساوی هردو به دسته پایین سقوط کردند هم امریکا از شانش و قدرتش کاسته شد و هم چهره ایران مهدوی خراش برداشت این واقعیت این برجام بوده
این توافق هرگز دوای درد مشکلات ما نخواهد شد زیرا اصلا درد ما تحریم و قدرت دشمنان ما نبوده ما خودمان با خودمان مشکل داریم
تا زمانی که این روش اقتصادی و مدیریتی بر کشور جاری است همین است که همین
باید شایسته سالاری و صالح محوری در دستور قرار گیرد باید سیستم سیاسی کشور در همین چهاچوب نظام ولایت فقیه تغییر کند
موقع اصلاحات ولایتی رسیده تغییرات رو به جلو در جهت تقویت نقش ولایت فقیه و علما و صلحا و جوانان و در جهت قدرتمند تر شدن محور مقاومت و استکبار ستیزی و مردم داری
اگر مردم پشت سر شما باشند دنیا حریف شما نیست
پس من به رهبر و علما نصیحت می کنم اقدامات لازم را در جهت مهدوی تر کردن کشور بردارند عیب یابی کنند و ایرادات را رفع کنند با راند خواری و اختلاس دزدی اقتصادی و گران فروشی و سو استفادهای کلان مدیران به شدت برخورد کنند مردم هستند و حمایت می کنند
مردم ببینند اراده لازم ایجاد شده هیچ قدرتی توان مقابله با رهبر را ندارد
نترسید ما به این تحول و عبور از این راه پر چاله و چوله نیازمندیم و این مقدمه فرج است پس حرکت کنید و به دلسوزان و صالحان فرست ابراز اندام دهید
توافق هسته ای از دیدگاه من مکروه است مکروهی که لازم شده مرتکب ان شویم زیرا نقص داشتیم پس امتیاز دادیم تا حق خودمان را کمی احیا کنیم
بنام الله
درباره تعاملات اقتصادی با غرب در نظر گرفتن نکات زیر الزامی می باشد
نخست در هر نوع قرارداد و پیمان اقتصادی باید بایدها و نباید های شرعی و ربوی و عادلانه در نظر گرفته شود به عنوان اساس تعامل حلال با ملیتهای بیگانه
دوم اینکه باید به عواقب هر پیمان من جمله احتمال نقض و پیمال شدن ان توسط هم ما و هم طرف مقابل در نظر گرفته شود و تدابیر لازم هنگام تعامل در نظر گرفته شود
سوم اینکه باید پیش از ان که به فکر منافع سوداور کوتاه مدت باشیم به فکر منافع بلند مدت باشیم یعنی اینکه هر پیمان با بیگانگان باید دارای قابلیت ورود تکنولوژی و علم و صنعت باشد و بهتر از تولیدات در داخل انجام شود و طرف خارجی به عنوان سرمایه گذار و وارد کنند علم و صنعت قرار گیرد نه فروشنده محض
چهارم اینکه باید در هر نوع قرادادی قوانین بین المللی مربوطه را در نظر داشت تا در صورت نیاز بتوان به اسانی حقوق ملت ایران و خسارات وارده احتمالی را کسب کرد
سعی شود در قرادادها هیچگونه وابستگی احتمالی به طرف مقابل برای دولت و ملت ایجاد نشود و تعدد طرفهای قرارداد از نقاط مختلف جهان یک راه حل است
ششم اینکه باید متوجه اثار فرهنگی و تاثیر فعالیت های طرف مربوطه بر جامعه بود و محصولات را و نوع فعالیت ها ی طرفین را در هم خوانی با تمدن و فرهنگ اسلامی در نظر داشت
هفتم اینکه بتوان با کشورهای مربوطه روابط دوطرفه را تقویت کرد و تراز اقتصادی را به نفع منافع مردم بالا و پایین نمود و سعی شود کالاهای اساسی و حیاتی در داخل تولید شود
موارد دیگر بعدا عنوان خو.اهد شد قطعا کارشناسان ما به این موارد اطلاع کامل دارد اما گاهی وجود فساد و زیاده خواهی ها و سلایق شخصی موجب نواقص می شود
بنام الله
یک پیشنهاد به اموزش و پرورش
یکی از مشلات مردم با مدارس بحث گرفتن پولهای اجباری و خلاف از قانون توسط مدارس از والدین است به عناوین مختلف که ریشه ان در کمبود بودجه مدارس برای گذران سال تحصیلی می باشد و این هم به موجب ازار خانوادها و هم پایین امدن سطح کیفی تحصیل در این مدارس شده
اول اینکه مدارس می توانند با افزایش مقداری به حقوق سرایدار مدرسه و یا اصلا بکار گیری نیروی مازاد بوفه مدارس را به منبع درامد زایی برای مدرسه و صندوق مدرسه تبدیل کنند و اینکه با افتتاح و راه اندازی فروشگاه لوازم تحریر درامد زایی کنند
همچنین میتوانند انواعی از فعالیت های اقتصادی مرتبط با نیازهای دانش اموزان که معمولا از بیرون تهیه می کنند را از قبیل پوشاک و وسایل لازم برای تحصیل را در مدرسه برای انان فراهم کرد و از این طریق هم درامد میلیونی ماهانه برای مدرسه ایجاد کرد و هم از مدرسه از دریافت کمکهای زورکی نجات پیدا خواهد کرد و هم میتوان از این پوا برای کمک به دانش اموزان نیازمند و حتی بالابردن سطح امکانات مدارس برای تحصیل استفاده کرد
بنام الله
ایران مهد تمدن ازادی واخلاق و هواره جایگاه ازادی خواهان و مظلومان بوده و مهاجرت اقوام مختلف به این فلات کهن خود دال بر این مدعا می باشد و این سوال که ایا تنها وجود اب هوای مساعد در برخی مناطق دلیل مهاجرت اقوام مختلف به ایران بوده یا نه وجود ساختار فرهنگی و سیاسی مبتنی بر اخلاق و ازادی باعث این انگیزه برای ملیت گوناگون بوده؟
امروزه ایران تشیع مذهب که خود را رهبر جهان اسلام میداند و دایه حمایت و پشتیبانی از مظلومان جهان با هر دین و فرهنگی را دارد چرا باید نسبت به هم زبانان و هم کیشان خود اینقدر سخت گیر باشد؟
مگر رهبر ما به عنوان نائب امام زمان ولی تمام مسلمانان صلح جو و یا حداقل ولی و سرپرست تمام شیعیان جهان نیست؟
این ولایت و سرپرستی می دانید معنایش چیست؟
یعنی هر شیعه در هر نقطه از جهان شهروند درجه یک این مملکت است زیرا ولی و سرپرست او رهبر این کشور است
در شریعت علوی مرز و حد و حدود تنها به عنوان یک قرارداد حاکمیتی شناخته می شود اما برای شیعیان در هر گوشه از جهان مرزی وجود ندارد و هر شیعه باید بتواند مانند یک شهروند درجه یک به این کشور سفر و حتی در اینجا ساکن شود و از تمام حقوق شهروندی بلافاصله برخوردار باشد
اما متاسفانه ما شاهد نابرابری شهروندی بین مهاجرین افغان و پاکستانی که اکثرا شیعه مذهب هم هستند هستیم و این در تقابل با شریعت شیعه و حقوق بشر اسلامی است
با این تدابیر غلط نمیشود دایه حکومت جهانی را برپا داشت
من به رهبر عزیز پیشنهاد می دهم در این زمینه اقدامات لازم را سریعا انجام داده تا رضایت مولایمان امام زمان جلب گردد والسلام
بنام الله
در ادامه سلسله مباحث مربوط به اقتصاد مهدوی به نقش تورم از هم گسیخته در جامعه می پردازیم
تورم در واقع نابود کننده عدالت است بین شکل که موجب تضعیف پول در دست مردم و کاهش قدرت خرید عموم مردم شده و از سوی دیگر موجب ثروت اندوزی و افزایش سوداوری شرکتها و بنگاهای پولی می گردد و این دو موجب رشد فساد اقتصادی می گردد
وقتی مردم نتوانند با بهره بری از پول سالم و پاک در بازار احتیاجات خود از قبیل مسکن پوشاک و خوراک را تامین کنند پس به ناچار به سراغ پول کثیف می روند
در چنین وضعیتی ما شاهد بی رغبتی نیروی کار برای فعالیت روزمره و از سمت دیگر گرایش عمومی به سوی رانت خواری و رشوه گیری و رشوه پردازی و پلرتی بازی می شویم
به نوعی مردم مجبور می شوند برای رسیدن به احتیاجات طبیعی خود به سمت اقدامات خلاف قانون و اخلاق بروند
در جامعه کنونی ما یک کارمند با ماهی یک و نیم میلیون درامد برای خرید مسکن با قیمت حداقل صدوپنجاه میلیون تومان روبرو هست
این یعنی باید این کارمند برای خرید مسکن حدود سیزده سال حقوق خود را دست نخورده باقی بگذارد تا بتواند پس از بیش از یک دهه خانه ای با قیمت سیزده سال پیش بخرد
یعنی در واقع خرید خانه غیر ممکن است زیرا در طی این دهه بهای خانه به بیش از هفت برابر خواهد رسید پس این کارمند به سمت استفاده از هر موقعیت اقتصادی برای بدست اوردن پول پیش می رود و این یعنی فساد
نبود پایه های اقتصادی و علم پاک در اقتصاد نتیجه ای جز این ندارد که همواره نرخ تورم رو به افزایش باشد و از سوی دیگر قدرت خرید رو به کاهش
در حالی که در اقتصاد اسلامی چنین مسیری باطل و خارج از عدل و حساب و کتاب است
اقتصادی اسلامی است که مرتب در ان تورم مهار و قدرت خرید عموم بالا برود و مردم با پولی که در اختیار دارند از ازادی عمل برای انتخاب جنس برتر برخوردار باشند
و این جریان فراگیر باشد و موجب برطرف شدن فاصله طبقاتی گردد و رسیدن به چنین ایده الی ممکن نیست مگر خارج شدن از سیستم سرمایه داری فعلی و ابدا و احیای شیوه نوینی از اقتصاد عدالت محور
اقتصادی که سودهای ان به جیب زحمت کشان برود و موجب افزایش ثروت همگانی شود نه اینکه دلالان و پول شویان و مالکان امتیازات و صنایع دستشان در جیب کارگران و کارمندان عمیق تر فرو رود
در کوچکترین کارگاه تولیدی ما شاهد این هستیم که یک نفر به عنوان مالک کارگاه یا همان کارافرین از دست رنج نیروهایش پولهای هنگفتی بدست می اورد که سهم نیروی کار از ان بسیار ناچیز و حداقلی و سهم کارفرما و کارافرین بسیار زیاد و حداکثری می باشد و این یعنی فساد
فساد افراد نه بلکه بالاتر از ان یعنی فساد سیستم
امروزه بشر دارد با یک سیستم اقتصادی لجنی و فاضلابی کار می کند و این از دلایل مهم تمام اختلافات طبقاتی در دنیای امروز است
بنام الله
یکی از نواقص موجود در دنیای امروز اقتصاد مبتنی بر منافع شخصی با پیمال کردن منافع دیگران است
در سیستم سرمایه داری سوداوری و ثروت اندوزی و توسعه همه جانبه معیار معادلات روزمره است نه انجام دادن تکالیفی که هر اقتصادی را در راستای توسعه همه جانبه عدالت و رفاه صوق می دهد
سیستم انحصار طلبی و در ادامه ان سیستم رقابتی هردو افت اقتصاد هستند اصلا در هر نوع اقتصادی که عدالت و رضایت به حق . ترازو در ان جای نداشته باشد باید دنبال ایراد و نقص گشت
همین سیستم رقابتی به ظاهر سالم و کارامد مملو از ایرادات و تجاوزات شرعی است و قدرت و ثروت و بازار موجب له شدن برخی ها توسط برخی دیگر می شود
هدف از اقتصاد و تاسیس کارخانه و کمپانی نباید افزایش ثروت و درو کردن جیب مشتری باشد بلکه باید ارمغان ان توسعه و همه گیر کردن رفاه باشد
اینکه اجناس را به چند برابر قیمت بدست امده در بازار عرضه کنیم این شدیدا عقوبت اخروی دارد
و یا اینکه جبران شکست ها و تصمیمات غیر عاقلانه را که موجب متضرر کردن شرکت ها شده از جیب مشتری دراوردن این بزرگترین دزدی است
و از مصادیق فساد بر روی زمین است
خداوند با کسی شوخی ندارد
اینکه دو شرکت گرگانه با هم متحد شوند و با سواستفاده از مستلزمات مصلحتی کشور اقدام به تاراج اموال و پولهای مردم کنند این برای مرتکب و انانکه می بینند و اقدام نمی کنند سخت عقوبتی دارد
نمی شود به اسم حمایت از تولید داخلی فضا را برای استفاده غارتگرانه برخی شرکت ها ازاد گذاشت
تولید داخلی به چه قیمتی ؟به قیمت تشدید فقر مردم و ثروت ظلما و از دست رفتن اخرت؟
یا همین نظام بانکی که از فساد اکنده است حظور مدیران ناسالم
و افراد ناصالح موجب تبدبل شدن بانکداری که نوعی امانت داری است و نوعی خیریه به بنگاه ها و شرکت های توسعه دهنده فقر و ثروت اندوزی غیر شرعی
اینها باید درست شود از ریشه هم درست شود راه حل هست اما گوشی برای گوش دادن و اراده ای برای تغییر نمی بینمم
این پیروری اقتصادی از غرب اخرتی جز غرق شدن در اقیانوس فقرو فحشا ندارد
درواقع دین هرکس باورهای او است
شما زندگی خود را وقف و صرف باورهایتان می کنید باورهایی که در اعماق وجود شما ریشه دارد نیازهایتان و لذت هایتان تفکرات و ایده هایتان پس ناخوداگاه در همان جهت و برای رسیدن به همان نقاط هدف و اوج خواسته هایتان حرکت می کنید و این معنای دین است
شما یا خداجو و به دنبال تکامل روحانی و حقیقی وجود خود هستید یا نه به دنبال امور فانی و زود گذر
پس در این راستا مذهب شما اینگونه ترسیم می شود
همه ما خدایی را برای خود نقش کرده ایم
یکی خدایش خونه و ماشین و دیگری فرزندان و اولادش و یا پدر و مادرش است
خدای شما کیست
؟