بنام الله/// فکر نکنید که یار امام شدن اسان است و برای هرکس مقدور /اری یار یاران امام شدن می تواند با بسیاری از رفتارهای درست اسان باشد اما چه کسی می داند یاران امام زمان برای رسیدن ب این مرتبت چه ها از سر گذرانده اند.اموری که حتی گفتنش سخت است چه رسد به درک کردنش // به الله قسم اگر مصائبی که بر یاران قائم سپری می شود را به دیگران نشان دهند جز همین ها که در ان قرار دارند دیگران امتیاز یاری امام را ب لقائش میبخشند حتی اگر اهل نماز شب و روزه وپرهیز کاری باشند///فقط یکی از ان موارد را بگویم و انهم این مطلب که بزرگترین لطف نزدیکان یکی از انان به ایشان و خانواده ایشان این است که اجازه داده اند ب مدت بیش از ده سال در اخور حیوانات انان زندگی کنند انهم با کلی بی حرمتی و سرکوفت و سرزنش نا عادلانه در حالی که حق انان را نیز پایمال کرده اند///اموری که برای دیگران نه رنج بلکه مصیبت است/// اگر امام سجاد می گویند الله انان را مانند پاره های اهن گداخته می کند تا جلا یابند این یک توصیف مبالغه وار نیست بلکه واقعیت محض است/// به الله قسم احادیثی که برای یاران امام امده اصلا نیاز به تحلیل و تفسیر ندارد زیرا روزی که وقتش برسد انقدر انچه گفته شده با واقعیت امر شباهت دارد که هر بی سوادی هم درست از غلط را تشخیص میدهد/فقط این را بگویم که اگر طالب نزدیکی ب یاران امام را دارید ب مظلوم ترین مردم امت خود توجه کنید که الله اراده کرده انان را وارث زمین کند او انان را هدایت و ازمایش و اموزش میدهد /// یاران امام انقدر متواضع اند که حتی خود را پس از ظهور هم کوچک و حقیر میدانند و هرگز ادعای برتری بر کسی از مومنان نمیکنند/// انان فقط طلب یاری و همکاری میکنند///و تا زمانی که امرشان نکنند هرگز با کسی به قهر رفتار نمیکنند/// در اسمان دنبال انان نگردید انان نزدیک شما اند در کوچه و بازار شما در همسایگی شما/امثال همانهایی که بارها نزد امام مشرف شده اند و داستانشان را همه میدانید البته با کمی تفاوت زیرا امتحانات انان بسیار سخت تر وفراق انان بسیار بیشتر است از امام. اما اهل همان مرتبه اجتماعی هستند نه بالاتر
بنام الله/// در باب تکالیف عصر غیبت همین بس که ما ب انچه که قران و ائمه برای ما معلوم کرده اند عمل کنیم/// انچه امام از ما میخواهد و انچه ایشان ب همراه خود می اورد و وانچه امام برای احیای ان تدارک دیده است همین است/// حساب دو دو تا چهارتا است/ برخی در مال و منال و جایگاه های دنیوی غرقند و مدام میگویند که اگر امام بیاید ما هرچه داریم برای او مصرف میکنیم یا اینکه ما هر پستی هم داریم باز خادم یاران امام میشویم/ یکی نیست ب اینان بگوید برادران و خواهران محترم مگر ما ب خواسته های امام نادانیم که منتظر مانده ا یم تایشان بیایند/// خوب همین الان که ایشان در غیبت بسر میبرند و راز ظهور ایشان حرکت ب سمت ظهور است هر چه داری صادقانه رها کن برای امدن امام/// قران حاظر است و سیره ائمه نیز حاظر خوب یا علی از فردا هرچه داری برای احیای اسلام ک تنها هدف امام است و این هدف وسیله تکامل است خرج کن/ اگر نشسته اید تا امام بیاید ب شما التماس کند تا برای امدنش قدم بردارید ک حسابتان فرق دارد/// اصلا انتظار یعنی حرکت نه ماندن/مایی ک امروز وقتی اماممان در بند غیبت است برای رهایش کاری نمیکنیم فکر نکنم بعد امدنش هم کاری کنیم /// مثلا تصور کنید فرمانده سرتیپ این مملکت امر شود ک زیر دست یک کارگر یا کشاورز بیست و دو سه ساله خدمت کند یا رئیس جمهور ما استاندار ما در چنین وضعی قرار گیرد خدا وکیلی چند درصدشان ب راحتی تن ب چنین امری میدهند/// کسی تن ب چنین فرمانی میدهد که همین امروز دلبستگی به مال و جاه را ببوسد و بگذارد کنار و الاان در راه امام خرجش کند ن ان را در گروی دیدن امام و ظهور ایشان قرار دهد/// فرض کنید یک جوان سی ساله بشود از نزدیکان امام اما یک عالم گران قدر ما ب چنین فضیلتی نرسد خودمانیم ایا پذیرفتنش سخت نیست؟/عالمی میتواند تن ب چنین حالی دهد ک امروز انچه دارد را قربانی امامش کند /همین مملکت خودمان چه بی لیاقتان که بر منصبند چه ریاکاران که در کارند و چه میلیاردر ها که همه کاره پارتای و رشوه و رابطه مندی بیداد میکند ایا گفتن اینها واجب نیست ایا شنیدن اینان ایمان مستحکم نمیخواهد ایا تا نشنویم و نپذریم و اصلاح نکنیم کاری برای امدن مولا کرده ایم؟؟؟ از چ میترسیم از دست دادن مال؟پست؟جان؟ مگر هرچه داریم فدای امام نیست؟؟؟ ما نمیگوییم برویم اعتراض کنیم ما نمیگوییم برویم داد و بی داد کنیم ما نمیگوییم یکی برود دیگری بیاید تا درست شود نه نه نه ما میگوییم انچه هست توانایی بالایی دارد باید با صبر با مدارا با همیاری و حمایت ب اصلاح امور بپردازیم ما نمیگوییم بی لیاقتها را ترد کنیم نه اما میگوییم جریانی مهیا کنیم ک در ان هر ماهی توان شنا کردن نداشته باشد/ باید سطح هموار شود تا همه درست حرکت کنند /// البته دشواری دارد اما دشمنی ندارد ما برادریم با هم همه حرکت کنیم درست میشود/// چشم مردم جهان اگر ب قدرتها دوخته اما قلب و باطنشان ب صالحان دوخته شده الله هم کمک می کند ///میتوان با یک شیب ملایم ب دور از هرگونه درگیری وناراحت کردن کسی مسیر ظهور را هموار ساخت فقط خلوص نیت میخواهد و توکل
چه خوش است که یار مهدی باشم///هرلحظه سرقرارمهدی باشم///فرقی نکند برای من فرمانده///یارفتگرسپاه مهدی باشم///
بنام الله/// صالحان کیستند؟ انان مردانی هستند که تمام عمر در ازمون و امتحان ب سر بردند مردانی فولادین و استوار بنیه مردانی گداخته چون پاره های اهن کسانی که در سخت ترین ازمون های روحی روانی و جسمی قرار گرفته اند کسانی که کارشان دست و پنجه نرم کردن با ابلیس و مکرهای اوست بارها در شرایط گناه و خلاصی از رنج ها قرار می گیرند و بارها باورشان قوی تر می شود گرسنگی تشنگی تنگ دستی بحران های روحی روانی ازار اذیت اطرافیان از اقوام تا دوستان تمسخر تهمت و اهانت انان را احاطه کرده اما انان نجیب بردبار و صبور اند. انان گونه هایشان با اشک هایشان اشنای دیرین است بغض هایشان هر ان ترکیدن دارد گاهی دلیلش را هم نمی دانند فقط شوق و ذوق دارند و برای رسیدن به ارزویشان به دلیل خلقتشان بی تابی فراوان اما مخفی دارند از شهرت و بلند پروازی دورند در خفا ماندن را دوست دارند جوانانی در ظاهر خام و در باطن تکامل یافته اند بار گناهان کوچکشان بسان بدترین گناهان بر دوششان سنگینی دارد خود را لایق نمی دانند در حالی که انتظار وصال به مقصود را در قالب خود حس می کنند.از چشمانشان حزن وشوق توامان بیرون می اید در چشم مردم مردانی عادی و روزمره اند و هرگز کسی حتی مقربانشان خلوت انان را درک نکرده و انان را نمی شناسند / بر هیچ تخت و کرسی دنیوی جایگاه ندارند غریبند و مظلوم. گلایه از عالمان بسیار دارند عالمان نیز انان را نمیشناسند زیرا الله چنین اراده کرده هر روز از کنارتان می گزرند بی انکه متوجه انان شوید شاید همسایه شما و یا برادر و یا فرزند شما باشند اما الله انان را مانند امامشان ناشناس نگه می دارد. از انان چیز خاصی نمی بینید در حالی که دوستان و نزدیکان خدا اند در فراق یار بیمار و برای وصال یار بی تابند از دنیا خسته و از ان دل بریده اند اگر امامی نباشد انان یک روز زنده نمی مانند و اگر امام را ببینند ممکن نیست رهایش کنند امام با انان سخن می گوید و مراقبشان است اما نه انگونه که دیگران با هم سخن می گویند/اشتیاقشان به ظهور بیش از تشرف است./کسی نمی تواند با انان دشمنی کند از میان شیعیان .حتی اگر مخالف انان باشد .مهر انان در قلب مردم نفوذ میکند ظالمان به انان سریع عقوبت می شوندو محبین انان هدایت می شوند/ خانواده انان در رنج امتحانات انان شریک می شوند الله برای انان پاداش درخوری درنظر دارد /از جانب انان ظلمی صادر نمی شود /بسان شهدای گمنام زندگان گمنامند/اهل ریا و تظاهر نیستند در مقابل ناملایمتی ها با تدبر رفتار می کنند از مردم انتظار بی جا ندارند برای مظلومان حتی اگر مظلومانی غیر مسلمان باشند شدیدا اشک می ریزند و پریشانند/تا امام ظهور نکند و پیروز نشود اینان ارام نمی گیرند خوشا به حال اینان و خوشا به حال امام اینان و خوشا به حال مردم عصر ظهور اینان وارثان زمین مایع برکت و رفع بلا اند
نمیدانم کجاست/ الان نشسته گوشه ای برای امدنش دعا میکند یا گلایه ما را نزد الله میگوید شاید هم گونهایش غرق اشک و دلتنگی برای تماشای میلیون ها نفر زائر مزار مادرش بی بی فاطمه زهرا شده// نمیدانم ایا او الان دارد برای نجات در مانده ای راه میرود یا ایستاده روبروی قبر امیرالمومنین دارد ارز ادب میکند/ شاید هم همین دور و برا قدم میزند و اعمال پیدا و پنهان مارا ناظر است/ احتمالا دارد برای امدنش برنامه چینی میکند مثلا برای یارانش تکلیف مینویسد یا اینکه برای چگونگی غلبه بر دشمنان تفکر میکند شاید هم حواسش جلب عالمی شده که پس از سالها چله نشینی و التماس امروز جواز تشرف گرفته/ ولی میدانم اکنون که نزدیک اذان است حتما برای نماز اماده میشود شاید هم در سرزمینی است که فعلا برای نماز خواندن زود باشد / حتما گوشه چشمی به ایران ما دارد و حتما دارد برای مردم بی پناه و گرسنه و بیمار و اواره و فقیر در سرتاسر جهان گریه میکند. ب راستی مهدی الان چه حالی دارد غذا چه میخورد اصلا با این ندانم کاری های ما اب از گلویش پایین میرود فقط یک دقیقه خودمان را جای او بگذاریم شاید زره ای از مظلومیت او را درک کنیم فقط یک بیت شعر برای کسانی که هنوز در وجودشان اقایی حظور دارد انی که همیشه انتظارش دارید ایاخبری ز روزگارش دارید
بنام الله/// ضمن اشارات جنابعالی باید اضافه کنم که زرتشت حول دهه های اخر قرن نهم پیش از میلاد می زیست که همانگونه که شما متذکر شدید کتاب این دین قرنها پس از ان تدوین شده البته این کتابی که امروزه شناخته است که قطعا پیش از ان کتب تاریخی تری باید وجود داشته باشد حالا به شکل کتاب یا کتیبه یا هر لوح دیگری که امروزه در دسترس نیست/ قطعا وقتی کتابی پس از قرنها گذشت از منبع اصلی به رسم در اید دارای ایرادات و بدعت ها و دگرگونی های فراوان است و ما همانگونه که در مورد بسیاری از موارد ذکر شده در این کتب با تردید و عدم باور معنوی در حال برخورد هستیم نمیتوانیم در مورد فصلهای دیگر این کتب با قاطعیت دست به تفسیر و برهان و حجت بزنیم زیرا این کتب از اعتبار کافی برخوردار نیستند و تنها قران است مه صددرصد ایات ان مورد صحت است زیرا ان در زمان حیات منبع اصلی یعنی رسول الله به متن تبدیل شده و به علت تعداد زیاد کاتبان و ادامه سلسله حاکمان مسلمان صحت این کتاب تداوم داشته و از هر گونه گزند ودگرگونی رهیده/ در جاماسب نامه که شما اشاره کردید به متن فرزندان هاشم از تازیان باید گفت که اگر هم این متن از اول در اوستا امده باشد جدای از مشخصات سوشیانت است زیرا انان سوشیانت را سریعا به زرتشتیان ونژاد ایرانی متعلق کرده اند و در نشانهای سوشیانت سخنی از اعراب نیامده بلکه انان به طور از هم گسیخته ای به اخرالزمان و مردمان ان پرداخته اند و از نگاه عمیق افسانه گرایانه بهره برده اند ضمن اینکه ما هر گونه شباهت موعود ادیان ابراهیمی را اشاره به محمدص و مهدی موعود میدانیم اما در رابطه با موعودیان ادیان شرقی غیر ابراهیمی نمیشود قاطعانه چنین تفسیر نمود زیرا علامات و نشانهای در عین اینکه در بعد عمومی و اجتماعی مسئله مشابه است اما در مورد شخص موعودی با یکدیگر در بسیاری موارد هم خوانی ندارند
شاید هم نظر شما درست باشد اما نظر من این است که میشود برای ادیان غیر ابراهیمی از واژه موعودیان به جای موعودی استفاده کرد ولی در ادیان ابراهیمی میتوان تمام اشارات را منطبق بر مهدی موعود دانست زیرا این ادیان متصل به وحی بوده و با کمترین تضاد و اختلاف موجود است
بنام الله/// همواره بسیاری از مورخین مذهبی و معتقدین به وجود امام اخر الزمان برین عقیده باور داشتند که منجی بشارت داده شده توسط زرتشتیان همان مهدی موعود شیعیان است که به نظر من اشتباه است/// اری بنده معتقد به ظهور سوشیانت هستم اما واژه ظهور را نمیپسندم بلکه میگویم سوشیانت در اخرالزمان متولد شده و واژه ظهور را مختص سرور و مولای خلقت میدانم همان حضرت مهدی که بیش از هزار سال پیش متولد شده و به زودی ظهور میکند/ به اعتقاد بنده مراد از سوشیانت فردی دارای صلب ایرانی است یک منجی ایرانی یک فرد صالح که از نزدیکان مهدی میتواند گردد اشاره تاریخی اعتقاد زرتشتیان به نجات بخش موعود به یک فرد ایرانی تبار بر میگردد که مثلا به روز برخاستن او و یا به نژاد او اشاره میکنند که در رابطه با مشخصات این فرد هم دچار خطا شده اند و تفاسیر غلط اما در کل یک بشارت صحیح است و حتی شیعیان نیز به یاری افرادی از تبار ایرانی برای حضرت مهدی اعتقاد داریم به نظر من میتوان تمام ثمرات نجات بخش اخرالزمان را علاوه بر امام زمان به یاران او نیز اطلاق کرد مثلا یاران ایشان را نیز نجات بخش نامید همانگونه که در قران الله انان را وارثان زمین معرفی کرده اما نمیتوان بسیاری از نشانهای سوشیانت را با مهدی موعود تطبیق داد از جمله محل تولد و محل خروج را زیرا محل خروج سوشیانت از شرق در حالی که محل خروج مهدی در غرب ایران یعنی مکه مکرمه است یا اینکه سن سوشیانت هنگام خروج با اعتقاد ما در رابطه با تولد امام مهدی هم خوانی ندارد و یا اینکه او را از تبار پادشاهان کیانی معرفی کرده اند در حالی که مهدی از تبار انبیا است نه سلاطین در کل میشود با مطالعه شاخصه های سوشیانت زرتشتیان در شناخت یاران امام استفاده کرد البته هرگز به کسی توصیه نمیکنم پیگیری کند/در کل اعتقاد به منجی چه منظور امام باشد چه یاران او در کتب زرتشتی فرقی ندارد زیرا هدف و مراد از نجات بخش شامل امام و یاران ایشان است که امام مولا واقای همه است
چه خوش است که یار مهدی باشم///هرلحظه سرقرارمهدی باشم///فرقی نکند برای من فرمانده///یارفتگرسپاه مهدی باشم///
چه خوش است که یار مهدی باشم///هرلحظه سرقرارمهدی باشم///فرقی نکند برای من فرمانده///یارفتگرسپاه مهدی باشم///