بنام الله///اولا همه چیز دست الله است اما در روایات بیشترین احتمال برای ظهور در ماه محرم است مصادف با عاشورا.اما در باب اینکه چرا ما هرجمعه منتظر ظهوریم/زیرا اینکه امام در روز جمعه ظهور میکند و این حتمی است و غیر قابل تغییر اما الله میتواند در سال یا ماه ظهور تاخیر ایجاد کند.زیرا الله مقید به وقایع است و ممکن واقعه ای رخ دهد که ظهور مولا به صورت اورژانسی لازم باشد.مثل شبی که امیرالمومنین در بستر رسول الله خوابید و ما ان را از شجاعت و فداکاری ایشان میدانیم در حالی که اعتقاد داریم ایشان از علم اینده مطلع هستند. پس تناقض پیش میاید زیرا در این صورت شجاعت و جان نثاری دیگر معنی ندارد چونکه ایشان از حوادث مطلع بودن . اما همینکه الله مقید به وقایع است باعث میشود که هر ان تغییری در تقدیر روی دهد و اتفاقات دچار تحول شوند (برهان) الله مدبر است و همین قابلیت خلقت اوست که به او اجازه مدیریت میدهد زیرا اگر هیچ چیزی که الله مقدر فرموده دیگر خود او نتواند ان را تغییر دهد پس تدبر هم معنایی ندارد. الله می نشیند تا تقدیر خودش طبق برنامه عمل کند تا روز قیامت. اما نه الله مدیر است و مدیریت ذاتا ایجاب میکند که هر ان تغییری روی دهد که جز الله کسی ازان اطلاعی ندارد حتی ائمه // امکال تغییر در وقت ظهور وجود دارد/مانند تغییر در زمان مرگ / مثلا کسی تقدیر او95سال عمر دنیویست اما او در یک تصادف رانندگی در25سالگی اعضای حیاتی بدن خویش را از دست میدهد .مثلا مغز او از بین میرود. خوب از نظر علمی ایشان دیگر قابلیت برقراری رابطه حیاتی ما بین روح و جسم را ندارد. پس برادر عزرائیل فورا جهت قبض روح ایشان پیش از موعد مقرر اقدام مینمایند/ امر ظهور نیز چنین است . ممکن است وقایعی رخ دهد که دیگر عدم دظهور امام به منزله نابودی نسل انسان و یا اسلام باشد پس در همان وقت امر ظهور فورا انجام میشود ویا اینکه وقت ظهور فرا رسیده اما شرایط ظهور مهیا نشده پس ظهور به تاخیر می افتد زیرا حتی در ان هنگام اگر ظهور پیش اید اهداف مورد نظر بدست نمی اید و این مطالب و امکانات خود بیانگرو نمایانگر تدبر الهی در تقدیر است