سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دره کوچک///قاف در بقا
برای مهدی

1
.مشکل اصلی در کشور ما اولاً؛ از اجرا نکردن دقیق قانون اساسی و قوانین بالا دستی همچون سند چشم انداز و برنامه های پنج ساله توسعه و سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در بخش های مختلف سرچشمه می گیرد .ثانیاً؛ از ضعف مدیریت ها ، برنامه ریزی های نادرست ، نگاههای سطحی و عملکرد های سلیقه ای ، سوء استفاده های مالی و مفاسد اقتصادی و تقدم منافع حزبی و جناحی بر منافع کشورو.... است
2.انتخاب افراد صالح و شایسته و توانمند می تواند ما را در رسیدن به اهداف و پیمودن مسیر پیشرفت کشور کمک نماید ، بخشی از این مسئولیت متوجه نظام است که نیروهای شایسته و کارآمد را تربیت نماید و بخش دیگری متوجه مردم است که بهترین و صالح ترین افراد را برای عهده دار شدن مسئولیت های کشور برگزینند.
اگر نگاهى به آموزه‏هاى اسلامى داشته باشیم، عامل انسانى و وجود انسان‏هایى پرورش یافته، کاردان، معتقد و متعهّد به اصلاح و پیشرفت جامعه، از اهمیت ویژه اى برخوردار است و به هر میزان جامعه اى از چنین افرادى برخوردار باشد، به همان اندازه بر مشکلات فائق آمده و گام در مسیر تکامل مادى و معنوى خویش مى‏نهد. اهتمام ویژه انبیا و امامان(ع) به این موضوع به عنوان اولین اقدام در جهت اصلاح جامعه بهترین دلیل بر اهمیت آن است. اصلاح معضلات و مبارزه با مفاسد، نیازمند مجموعة مدیریتى سالم، متعهّد ومتخصص است و مسلماً تنها مردم‏اند که مى‏توانند با انتخاب صحیح مسئولان اجرایى و قانون‏گذارى کشور بسترهاى اساسى این امر را فراهم آورند. بنابر این بخش مهمی از حل مشکلات و معضلات جامعه درواقع به حسن انتخاب و یا سوء انتخاب مردم باز می گردد .
3. وظایف و مسئولیت ها در کشور ما به خوبی مشخص شده است ومسئولیت قوای سه گانه کشور و بخش های مختلف معین است آنچه لازم است این است که مسئولان کشور همچون بازوی توانمندی برای رهبری عمل کنند و اهداف و منویات ایشان در مسایل مختلف کشور ،که با استفاده از نظر مشورتی کارشناسان در مجمع تشخیص مصلحت و غیر آن تنظیم شده است، را جامع عمل بپوشند .براستی اهدافی همچون رشد و بالندگی علمی و تلاش برای رسیدن به قله های علم و فناوری ، نهضت نرم افزاری و تولید علم و فکر ، جهادی اقتصادی و اقتصاد مقاومتی ، مهندسی فرهنگی ، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و... مسیر روشنی را فرا روی کشور قرار می دهد که باید ملاک عمل و حرکت مسئولان در بخش های مختلف باشد .
4.متأسفانه دنیا گرایی ، مقام پرستی و منفعت طلبی ، گرایشات حزبی و عدم اعتقاد راسخ به مسیر نظام موجب شده تا شاهد زاویه داشتن برخی افراد با رهبری و ولی فقیه باشیم و آنگونه که باید این گونه افراد خود را با نظام اسلامی منطیق نکنند .






نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 94 بهمن 29 توسط 63شاعر شهدا 666
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin