سلام
دستان امروز می خوام مطلبی بفرستم که نخست بسیار عصر حجری و غیر منطقی به نظر می اید اما قطعا نیاز به تفکر و ارتباط عقلانی دارد تا درک شود
ایا میدانید شناسنامه ای که امروز به عنوان سند هویت همه در دست داریم در واقع سند بردگی و حماقت است ؟؟؟؟
انسان ازاد نیازی به برگ هویت ندارد و ان بردگانند که باید کاغذ داشته باشند
حالا سوال می پرسید فرض اینکه درست ایا در دنیای امروز میتوان بدون شناسنامه و کارت هویت در تعاملات اجتماعی و خدماتی نقش داشت؟ جواب من منفی است اما من اعتقاد دارم اساس و اصول مدرنیته اشتباه و غیر اسلامی و انسانی است و سیستمی درست است که در ان انسان به عنوان موجودی ازاد فعال باشد نه به عنوان برده
اما دلایل من چیه؟
شناسنامه چیست و با صدور شناسنامه چه اتفاقی عملا رخ می دهد که من انرا غیر شرعی میدانم
در واقع اولین بارفه های خطرناک شناسنامه این است که ملیت و زبان شما را مهم می کند
و شما را در تعامل انسانی به مرز بندی می کشاند یعنی رابطه شما با دیگران را تعریف می کند به هموطن و بیگانه همشهری و شهرستانی هم زبان و فرنگی وقتی اینها مهم شود
قومیت شما مهم شده نژاد شما و حتی جایگاه اقتصادی شما و جامعه شما مهم می شود
درست چیز هایی که اسلام برای از بین بردن ان ها راه اندازی شده
با وجود کارت هویت ملی پاسپورت و هر چیز دیگر با این مزامین گذشته شما همیشه به اینده شما گره خواهد خورد و اسرار شما همیشه در معرض دید غیر الله در حالی که قرار بنده و معبود این نبود
در واقع رفتار دیگران با شما با توجه به شناسنامه هویتی شما تعریف می شود نه خصوصیات انسانی شما و معیار تعاملات چپینه می شود و در این انحراف سیستمی همه بازنده می شوند
خوب سوال پس حالا چکار کنیم پاره کنیم بیاندازیم دور
نه
اول تغیییر سیستم مدیرت و تعاملات جهانی وقتی رخ دهد دیگر نیازی به این مدارک باطله نیست و در مدیریت جهانی حضرت مهدی باید به فکر چنین حالتی بود
شاعر شهدا
وظیفه شیعه چیست؟
انجام واجبات
ترک محرمات
ایا کافیست؟
این ها فقط نفعش برای خودمان و جامعه خودمان است و مومن نباید به همین ظواهر قناعت کند
برترین عبادت برای شیعه پشتیبانی از امام است
در عصر غیبت گفته اند انتظار
انتظار یعنی نظر توجه
نظر به منزله نگاه کردن نیست بلکه به معنای در نظر گرفتن خودمانی است
یعنی سعی و تلاش برای انجام کاری به جهت رفع گرفتاری و رسانیدن خیر به طرف مقابل
پس پر واضح است که انسان منتظر انسان مبارز و دونده و خستگی ناپذیر است انسانی که
برای خدمت به امام زمانش مدبرانه و حکیمانه عامل به سنت و قران شریف باشد
و قران تکلیف مسلمان را با حکام ظلم و جور مشخص نموده
دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم و ساقط کردن طاغوت وبرپایی عدالت البته با در نظر داشتن زمینه ها
از همین رو مهدی یاور کبیر حضرت روح الله هدیه حکومت اسلامی را تقدیم جامعه جهانی نمود
و تکلیف امروز ما ادامه راه و تکمیل انقلاب است انقلابی که امروز شاهد سطح گسترده ای از کاستی در ان هستیم
شاعر شهدا
سلام
ما در قران اوامر و احکام مختلفی داریم که بصورت مستقیم و غیر مستقیم بر ما صادر شده و حلال و حرام .واجب و مستحب و باطل و ممنوع را مشخص می کنند و جامعه دینی حول این محور مدیریت می شود
از جمله احکام قصاص جهاد مجازات تحریم روز حساب و غیره و غیره که در انان خشم خشونت و تنبیه البته عادلانه به عنوان
یک لازم مد نظر قرار دارد
جالب این جاست که ما برای خواندن همین ایات پیش از شروع سوره باید بگوییم
بسم الله الرحمن الرحیم
یعنی بخشنده و مهربان بودن بر تمام امور مقدم و واجب است در واقع اول بخشش و رحم باید مد نظر قرار گیرد
تا جای ممکن و در اعمال عدالت خشونت امیز باید احتیاط داشت و عجولانه رفتار ننمود
در واقع بسم الله الرحمن الرحیم یک حکم الهی برای انسان ها بلاخص حاکمان و مالکان حق است که اگر همین یک مورد قرانی در بین مسلمین درک و مراعات شود تمام مشکلات اجتماعی حل می شود
با عرض پوزش فراوان از علما و مفسران که این مهدی یاور حقیر درباره چنین امر مهمی نظررداده ام
شاعر شهدا
اااان. انقدر چرخیدم.
تا از چشم های بسته ام
توی دست های تو افتادم
در قنوت دائم دریا شکلت
سکوت را
فریاد می زدی مادر
دریا
من را با خودش می برد
تا سجده های تو را
در تلاقی نور
با احساسات
باز کند
وقتی بهشت
در اغوش تو می روید
شاعر شهدا
باران
در سکوت نگاهت
دشت های دل سربزیرم را
عاشق
شقایق های روی لبهایت کرد
اهسته روی لب های تو
راه می روم
تا در پستوی غروب
لبخند های خدا را
کشف کنم
ودر اعماق شعرهای شبانه
طراوت را درک کند
صحرایی که
با تو پیوندهای دورینه ای دارد
شاعر شهدا
سلام چند نمونه از اشعار سپید با محوریت موضوعی عرفان و مهدویت که کاری جدید می باشد در این وبلاگ قرار گرفته
از دفتر شهر اسمان ظهور
شاعر شهدا شاعر این اشعار قصد دارد حق چاپ این اثر معنوی و ادبی را تا هر تیراژی به موسسه یا نهاد فرهنگی مذهبی یا سرمایه گزار حقیقی به صورت شراکتی واگزار کند
تا قدمی باشد در جهت گسترش تفکر مهدوی در جامعه در قالب اشعاری عامه پسند و پر محتوا و مدرن
لزا علاقه مند به این همکاری در همین پست در بخش نظرات اعلام فرماید باتشکر شاعر شهدا
درون نگاه بی انتهایت.خورشید
بی خانمان دل پرسه زنان من
در ساحل لبخند های معصومانه خویش
می سوزد
وهنوز
اسمان در حضور تو
تنهایی هایش را
در انتظار شکوفه های صدایت
صبر می کند
شاعر شهدا
سلام
این روز ها صحبت از اشتی ملی خیلی شنیده می شود لزا گفتم کمی درباره اختلافات موجود در کشور صحبت کنم
در اول سخن باید گفت اینکه خیلیا وجود اختلاف سیاسی و نظری در مناسبات حاکمیتی و مدیریتی را طبیعی می دانند این درست است اما اینکه بگوییم وجود این اختلافات منجر به تکامل و تعالی می شود این یک حرف غیر عقلی و غیر شرعی است
در هیچ کجای سیره نبوی و علوی در باب مدیریت جامعه ما شاهد و یا گواه این مطلب نبودیم و بل عکس همیشه وحدت نظر و یکدستگی در ارا و نظرات مد نظر بوده و ان هم با توجه به کلام الله و سنت معصومین و اینکه اصولا در یک نظام مذهبی حقه مبتنی بر شرع و عقل که منشا وحیانی دارد اختلاف و چند دستگی به معنای شکاف و برهم ریختگی است
حکومت اسلامی گرچه برای نمود شرعی یافتن بر سه پایه یعنی فراهم بودن شرایط تشکیل حکومت و تداوم ان و مشروعیت الهی داشتن و مقبولیت عمومی داشتن استوار است اما جایز نیست برای حفظ مقبولیت و تداوم شرایط از مواضین شرعی عقب گرد نا معقول انجام داد
در حکومت اسلامی مردم وکلای خود را به عنوان بر پا کنندگان دین الهی انتخاب می کنند نه به عنوان نماینده ارا و عقاید اکثریت
به این مفهوم که عر فردی در نظام اسلامی توسط مردم انتخاب شود او مقام امین برای حفظ اعتقاد و منشور عملی الهی را دارد و وظیفه او توجه به فرامین الهی و عدالت محور است و نه توجه به خواست عمومی زیرا تا زمانی که اراده عمومی بر وجه الهی باشد مشروع است و اگر اکثریت از مسیر شرع منحرف گردند وکیل حق چرخش به سمت اکثریت ندارد
در مجموع تداوم حاکمیت وابسته به حضور شرایط و مقبولیت است اما هرگز مشروعیت نباید از دست برود در هر صورت
سخن از اشتی ملی نشان دهنده وجود جریان انحرافی هست لزا دست رد زدن بر سینه کسی که برای اشتی پیش امده نیز از نظر شرعی جایز نیست حتی اگر عاقبت خوشی نداشته باشد
از نظر من سطوح حاکمیت در مسیر تقارب به یکدیگر تکلیف شرعی دارند اما قطعا با وجود انچه ا شاهد ان هستتیم این تقارب عاقبت خوشی نیز ندارد و ممکن است در مشروعیت حکومت خلل وارد کند لزا در چنین وضعیتی تصمیم گیری برای ولی فقیه و جریان مشروع حاکمیت دشوار شده است
از سویی امتنا از صلح شایسته افراد مومن نیست از سویی تن دادن بدان عواقب بدی دارد
و شاید این راهی هست که ناخواسته باید طی شود و حکمت الهی را در ان دخیل دانست
ورود مجدد جریان اصلاح طلب به سیاست کشور گرچه مقبولیت را افزایش می دهد ولی مشروعیت را به چالش می کشد
لزا به نظر من چاره ای جز توکل کردن و مدارا در جهت حفظ شان نظام نیست روز تصمیمات سختی برای رهبری هست تصمیماتی درست که نتیجه خوبی ندارد اما همین نتایج بد ممکن است فتح البابی غریب باشد الله اعلم
من پیش بینی می کنم در اینده ما شاهد این اشتی ها باشیم اما باید همه انان را جام های زهر بنامیم وقت امتحان بزرگ نزدیک است گاهی باید بعضی چیز ها را به خداوند واگزار کرد انگونه که ائمه چنین کردند
روی شانه های دلم
دست های تو جاریست
تو
مادر میم های موج های درونم هستی
حالا پرواز می کنم
در سکوتی که خداوندم را
خوشحال می کند
تو می ایی
ارایش می کنی تمام زمین را
شاعر شهدا
در سکوت نگاهم
انسان های درونم را دیدی
جستجو کردی تمام خودت را
ومن
در انتهای تمایلات عرفانی خویش
پیوسته چرخیدم
در انتظار هیاهویی
که یک روز اسمان های دلم را
پر از عدالت لبخندهای تو می کند
شاعر شهدا