سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دره کوچک///قاف در بقا
برای مهدی

2 شهدا در کلام شهید مطهری خون در رگ جامعه معرفی شده اند و چه نعمت ها در وصایای انان هست که هنوز از ان غافلیم/ ملت ایران گل است و شهدا شهد این گل زیبا اند و هیچ گل بدون شهدی بو ندارد و بهترین گل گل محمدی هست و ملت ایران محمدی هستند  سلام بر شهدا که مدد و یاری انان تا ظهور مولا همواره با ماست و سیره انان چراغ هدایت و شهدا نماد تعظیم در برابر الله اند برای شهدا هزاران صفحه هم وصف نمودن هم کافی نیست شهید نعمت است و شهادت روزی نیکو و سعادت ابدی/ حیف ان ادمی که که به غیر شهادت رحلت کند. شهادت میانبر رسیدن به عرش است. شهید سوار بر اسب تسلیم فرش را به عرش واصل میکند /  انچه من خواست نه ان است. هر انچه خدا خواست همان است/ الهی ما میخواهیم اری از تو می خواهیم که تو برای ما شهادت خواهی / همانا روزی ما گردان شهادت را شهادت عجب ذوقی دارد هرچه خونین تر زیباتر/   (در راه رسیدنم به تو می لنگم.با چاله و چوله های دل می جنگم.یا دل به تو یا که تو به دل یابی دست. ورنه به فنا کشیده شد اهنگم.sale63)






نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 بهمن 16 توسط 63شاعر شهدا 666
57


بنام الله... در بهمن سال 1357 درخت ظلم ستیزی درخت غیرت وازادی خواهی ملت با ایمان ایران شکوفه داد بعد از قرنها تحمل حاکمان فاسد و فاسق ورنج صدها ساله روحی و روانی و مادی این مردم با توسل به ائمه و به لطف امام معصوم توانستم به انچه برای انان افریده شده نزدیک شوند/ ملت ایران هرگز به فتوحات و امپراتوری های گذشته خود نخواهد بالید زیرا انچه در گذشته رخ داد جز ظلم و تباهی وبی بند و باری نبود ملتی سربلند است که امورشض را بدست الله دهد و تسلیم اراده او گردد/ گذشته ما چیزی برای افتخار ندارد به چه برخی ها می نازند رستمی که دستش به خون فرزند الوده بود یا ارشی که زه کمانش هرگز مرهمی بر درد و رنج مردم نشد /من قصد کوبیدن تاریخ این سرزمین را ندارم اما بین تاریخ سرزمین و تاریخ یک ملت باید تفاوت قائل بود/ 57درختی شکوفه داد و کنون نوبت به الایش وارایش این درخت نو رس است باید میوه این درخت را پربار و تازه وشاداب چید /حیف نیست درختی که ریشه اش در زمین اسلام ومقاوت و غیرت و وفاداری میلیون ها نفر از مردمش قرار دارد خدای ناکرده میوه اش به خاطر برخی ندانم کاری ها و جهالت ها کل از اب در اید/ یادمان داده اند که دست به دست یکدیگر میهن خویش کنیم اباد/اینجا ایران است ایران قلب دنیا هست/ایران امید مهدی و مهدی امید ایران است/ ما فرزندان ایران اولاد مهدی هستیم و مهدی پدر ما و اگر نبود اراده این پدر وفرامین وی هرگز57برای ما روزغرورملی و احیای اسلام نمی شد/57روز اجرای حکم مهدی بود روز امدا الهی روزخواستن توانستن است/1357و 13عدد خوشبختی ما شد به کوری چشم ابلیسیان دجال صفت/عدد 7عدد پیروزی ازادی خواهان همه چیز حتی ارقام همیشه در راه الله حرکت میکنند وبرای ما هر انچه از الله اشد خیر و سعادت است و چه نزدیک روزی که انچه برای مستکبران و دجالان نماد قدرت و علم است به امر الهی در مقابل مردان این امت سر تعظیم فرود ارند و همه خود شمشیری در دست صالحان گردند که دشمنان را راه فراری از ان نیست جزهلاکت

 






نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92 بهمن 15 توسط 63شاعر شهدا 666

نام الله/// این روزها بازار جستجو و گمانه زنی ها برای کشف هویت سفیانی بسیار داغ شده از سرکردگان گروهک های معارض سوری گرفته تا برخی از سران و دیکتاتوران منطقه و مقامات کشوری و لشکری انان در لیست مظنونان قرار گرفته اند. نکته اول اینکه قطعا ما به زمان قیام سفیانی بسیار نزدیک هستیم اما این نباید باعث عجله و تفاسیر زود هنگام گردد زیرا عجله افت انتظار است ما نباید برای کشف این ملعون مصداق سازی کنیم زیرا تنها الله اعلم است بدان و امام بزرگوار و نه غیر اما می توان با تحلیل و برسی اهداف و عقاید این گروهک ها به طور اجمالی به جبهه و یا جبهه هایی که در اینده میتواند محل اشکار شدن سفیانی باشند پی برد اما نباید مردم را دچار پریشانی و توهم نمود سفیانی هنوز ناشناخته است هنوز ما نمیدانیم او یک نظامی و شورشی است یا یک رهبر دینی و یا یک سیاستمدار ویا یک فرد کاملا ناشناخته او هر که است به وقتش رسوا می شود پس در عین مراقبت و دقت و زیر نظر گرفتن جریانات باید از هرگونه عجله و توقع سازی اجتناب کرد/// نکته دوم. با پدیدار شدن سفیانی ملعون قطعا گروه ها و دسته جات بسیاری و متعددی برای مبارزه با او تشکیل می شود زیرا پدیدار شدن سفیانی را به معنای پایان سکوت و تقیه میدانند و از این رو خطر بروز حرکات نا سنجیده و بی موقع وجود دارد باید به مردم فهماند که حتی پس از اشکار شدن این ملعون نباید بدون برنامه و وحدت عمل کرد بلکه باید در ابتدا صبور بود و با برنامه ریزی و تشکیل جبهه مستحکم و مهیا نمودن شرایط لازم تحت یک فرماندهی به مقابله با او پرداخت یک گردان دارای هدف و رهبری مستحکم قوی تر از یک سپاه درهم و هر کی به هرکی است ما نباید فورا بدون در نظر گرفتن عوامل طبیعی وارد عرصه شده و تیر در تاریکی رها کنیم باید بدانبم چه قدمی بر میداریم و نقاط ظعف و قدرت دشمن را دقیق محاسبه کنیم به اعتقاد من ظعیف ترین نقطه حرکت دشمن قوی ترین توانمندی اوست وقتی شما پاشنه اشیل را از کار بیاندازید در واقع دشمن را فلج کرده اید/بخاطر همین است که سالها دشمنان انقلاب بر روی مقام ولایت و رهبری و مشروعیت نظام زووم کرده اند/ در کل فعلا صبر بهترین برنامه است و البته اصلاح برخی امور در مناسک کشور داری نیز در اولویت است مثل سامان دادن اوضاع سیاسی .اصلاحات در قوای سه گانه بخشهای اقتصادی وانتظامی و اموزشی و فرهنگی بسیار واجب است زیرا در غیر این صورت باید منتظر برخورد شدید امام با خودمان پس از غلبه ایشان بر سفیانی باشیم


چه خوش است که یار مهدی باشم///هرلحظه سرقرارمهدی باشم///فرقی نکند برای من فرمانده///یارفتگرسپاه مهدی باشم///
ارسال ایمیل به این کاربر ارسال پیام خصوصی به این کاربر مشاهده سایت کاربر 





نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92 بهمن 7 توسط 63شاعر شهدا 666

غم مخور ایام هجران رو بپایان میرود

این خماری از سر ما می‌گُساران میرود

پرده را از روی ماه خویش بالا میزند

غمزه را سر میدهد غم از دل و جان می‌رود

بلبل اندر شاخسار گُل هُویدا می‌شود

زاغ با صَد شرمساری از گُلستان می‌رود

محفِل از نور رُخ او نور افشان می‌شود

هر چه غیر از ذکر یار از یاد رِندان می‌رود

ابرها از نور خورشید رخش پنهان شوند

پرده از رُخسار آن سرو خرامان می‌رود

وعدة دیدار نزدیک است یاران مُژده باد

روز وصلش می‌رسد ایام هجران می‌رود






نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 بهمن 2 توسط 63شاعر شهدا 666

با یکی از شعرهای فوق العاده زیبای امام خمینی رحمة الله علیه، در خدمتتان هستم؛


در دلم بود که آدم شوم اما نشدم
بی خبر از همه عالم شوم اما نشدم

بر در پیر خرابات نهم روی نیاز
تا به این طایفه محرم شوم اما نشدم

هجرت ازخویش کنم، خانه به محبوب دهم
تا به اسماء، معلم شوم اما نشدم

از کف دوست بنوشم همه شب باده عشق
رسته از کوثر و زمزم شوم اما نشدم
// فارغ از خویشتن و واله رخسار حبیب
همچنان روح مجسم شوم اما نشدم

سر و پا گوش شوم، پای به سر هوش شوم
کز دم گرم تو ملهم شوم اما نشدم

از صفا راه بیابم به سوی دار فنا
در وفا یار مسلم شوم اما نشدم

خواستم بر کنم از کعبه دل هر چه بت است
تا برِ دوست مکرم شوم اما نشدم

آرزوها همه در گور شد ای نفس خبیث
در دلم بود که آدم شوم اما نشدم

حضرت امام دراین  شعر  دارند شدیدا شکسته نفسی می کنند یعنی تمام ارزش و طهارت روحی خود را در مقابل ارزش و طهارت یار ناچیز و حتی غیر قابل اهمیت بیان می کنند/ ایشان در واقع نه در شعر وبرای اینکه شاعر اند بلکه از درون و از عمق احساس چنین باوری دارند ایشان واقعا خود را یک بنده کوچک و ناچیز که حتی تا اخرین لحظات عمر خود نتوانسته ذره ای از حق عاشقی را به معشوقش ادا کند می داند ایشان حتی از این بابت رنج روحی کشیده اند و گمان دارند که هنوز لایق یار نشده اند و این یگانه احساسی است که نشان دهنده طهارت نفس است و در واقع ایشان تنها وقتی که از امیال دنیا دل می برند دچار چنین حسی می شوند این خصیصه پاکی ایست/ حتی ائمه ما در عین اینکه معصوم بودند باز نسبت به الله و حقوق مردم چنین احساسی از خود داشته اند و خود را جز نالایقی کم کار نمی دانستند و از این رو است که ما معتقدیم تنها معصوم می تواند عارف باشد زیرا عارف واقعی هرگز خود را شایسته این جایگاه نمی داند وخود را از همه چیز خطا کار تر و نا لایق تر می داند و این تواضع نشانه سر بلندی و هدایت است

چه خوش است که یار مهدی باشم///هرلحظه سرقرارمهدی باشم///فرقی نکند برای من فرمانده///یارفتگرسپاه مهدی باشم///






نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 بهمن 2 توسط 63شاعر شهدا 666

یکی دیگر از آسیب­ها، عجله داشتن در تحقق امر ظهور است. شتاب­زدگی در این امر، در روایات ما بسیار نکوهش شده است:

مرحوم صدوق در کمال­الدین نقل کرده که امام جواد علیه السلام  فرمود: (یهلک فیها المستعجلون1؛ در دوران غیبت، شتاب­زدگان در امر ظهور هلاک
می­شوند.)

امام صادق علیه السلام  فرمود:

انما هلک الناس من استعجالهم لهذا الامر. ان الله لایعجل لعجلة العباد ان لهذا الامر غایة ینتهی الیها فلو قد بَلَغوها لم یستقدموا ساعة و لم یستأخروا.2

شتاب مردم برای این کار، آن­ها را هلاک ساخت. خداوند به جهت شتاب مردم، شتاب نمی­کند. برای این امر مدتی است که باید پایان پذیرد. اگر پایانش فرا رسد، آن را ساعتی پیش و پس نیفکنند.

پیامدها

1. ناسپاسی و اعتراض و عدم رضایت به مصلحت الهی

2. رویکرد به منحرفان و مدعیان دروغین مهدویت

3. یأس و ناامیدی در اثر عدم تحقق ظهور

4. شک و تردید

5. دست به اقدام ناشایست زدن

6. استهزا و تمسخر آیات و روایات و معتقدان به غیبت و ظهور.

خاستگاه

1. عدم درک جایگاه مصلحت و حکمت الهی

2. عدم تسلیم نسبت به اراده خدا

3. بی طاقتی و بی ظرفیتی و عدم صبر در سختی­ها، اذیت­ها و طعنه­های دشمنان

4. تنها خود را معیار دیدن. لذا پایان عمر و زندگی خود را ملاک می­داند، نه سیر تاریخ را.

مبارزه و درمان

1. تسلیم اراده و حکمت الهی بودن همراه با آرزوی ظهور و داشتن آمادگی.

امام جواد علیه السلام  فرمودند: (...یهلک فیها المستعجلون و ینجو فیها المُسلِمون3؛ در دوره غیبت، شتاب­زدگان در امر ظهور هلاک می­شوند و اهل تسلیم نجات می­یابند.)

ایمان به غیب و ایمان به حکمت الهی، سبب صبر و تسلیم به جای تعجیل خواهد شد.

طوبی للصابرین فی غیبته، طوبی للمقیمین علی محبته، الذین وصفهم الله فی کتابه وقال: (هدی للمتقین الذین یؤمنون بالغیب).4

خوشا به حال صابران در دورة غیبت او، و استواران در محبت او! همانان که خدای تبارک و تعالی در کتابش چنین توصیفشان فرموده است: این قرآن، هدایت است برای پرهیزگاران، همان کسانی که به غیب ایمان دارند.

در روایت دیگر آمده است:

... ومتی علمنا انه عزوجل حکیم، صدقنا بان افعاله کلها حکمة وان­کان­وجهها غیرمنکشف لنا.5

هنگامی که خدای تبارک و تعالی را حکیم بدانیم، همه افعال خدا را مطابق حکمت و مصلحت خواهیم دانست، گرچه سبب آن­ها برای ما روشن نباشد.

در روایت دیگر آمده که امام سجاد علیه السلام  فرمودند:

وان للقائم منّا غیبتین ... و امّا الاخری فیطول امدها حتی یرجع عن هذا الامر اکثر من یقول به، فلا یثبت علیه اِلاّ من قوی یقینه و صحت معرفته و لم یجد فی نفسه حرجا مما قضینا و سلّم لنا اهل البیت.6

برای قائم ما دو گونه غیبت است:... امّا زمان غیبت دوم به درازا می­کشد تا جایی که بیش­تر کسانی که به او ایمان داشتند، از اعتقاد خود بر می­گردند. فقط کسانی در اعتقاد خود ثابت قدم می­مانند که یقینی محکم و استوار و شناختی صحیح داشته و تسلیم ما اهل بیت باشند و سخنان ما بر آن­ها گران نباشد.

2. علم و بصیرت در دین:

در دو مقولة عواقب تعجیل و آثار صبر، روایات بسیاری آمده است. به مناسبت، به برخی از آن­ها اشاره می­شود:

الف) عاقبت عجله ، پشیمانی است: (لا تعاجلوا الامر قبل بلوغه فتندموا؛7پیش از رسیدن این امر، شتاب مکنید که پشیمان می­شوید.)

ب) فضیلت صبر و شتابزده نبودن:

1. جهاد در کنار رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم :

...اما ان الصّابر فی غیبته علی الاذی و التکذیب بمنزلة المجاهد بالسیف بین یدی رسول­الله.8

آن­ها که در زمان غیبت او برآزار و طعنه و تکذیب دشمنان صبر ­کنند، مانند کسانی هستند که در حضور رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم شمشیر زده­اند).

2. در زمره اهل­بیت علیهم السلام  و در علیین بودن:

ان من انتظر امرنا و صبر علی ما یُری من الاذی و الخوف، هو غداً فی زمرتنا9.

کسی که منتظر امر ما باشد و در این راه، بر آزار و ترس و وحشت صبر کند، روز رستاخیز در جرگه ما خواهد بود.

امام حسن عسکری علیه السلام  فرمودند:

یا احمد بن اسحاق ، هذا امر من امرالله و سرّ من سرّالله وغیب من غیب الله فخذ ما آتیتک و اکتمه­وکن من­الشاکرین،­تکن معنا غدا فی­علّیین.10

ای احمد بن اسحاق، اینْ امر و سرّ و غیبی است از جانب خداوند. آنچه به تو ارزانی داشتیم فراگیر و از نااهل پوشیده­دار و سپاسگزار باش، تا فردای قیامت در مقامات علّیین با ما باشی.

3. تبیین و روشنگری اندیشمندان نسبت به عواقب تعجیل و آثار صبر و تسلیم و رضا و تذکر به این نکته که مهم، انجام وظیفه است و حرکت در این مسیر و معرفت به امام و راه و مرام او با چنین حالتی، ظهور مقدّم شود یا به تأخیر افتد، هیچ ضرر نکرده و در رکاب و در زمره اهل بیت علیهم السلام  قرار داریم.

امام باقر علیه السلام  در تفسیر آیه شریفه: (یا ایها الذین آمنوا اصبروا و صابروا و رابطوا)11 فرمودند:

یا ایها الذین آمنوا اصبروا علی اداء الفرائض و صابروا علی عدوکم و رابطوا امامکم المنتظر12.

ای مؤمنان، در بجا آوردن امور واجب خود، صبر و تحمل داشته باشید و در برابر دشمنانتان، پایداری ورزید و یک دیگر را به شکیبایی سفارش کنید و با امام منتظَر خود، پیوند و رابطه ناگسستنی داشته باشید.

همچنین فرموده­اند:

من مات و هو عارف لامامه، لا یضرّه تقدّم هذا الامر او تأخّر و من مات و هو عارف لامامه کان کمن هو مع القائم فی فسطاطه.13

هر کس با شناخت امامش بمیرد، پیش افتادن این امر یا به عقب افتادن آن به او ضرری نرساند. کسی که با معرفت امامش بمیرد مانند کسی است که با حضرت قائم علیه السلام  در خیمه­اش باشد.

نکته: تعجیل، یکی از آفت­ها و آسیب­هایی است که فرا روی منتظر قرار دارد، اما برخی در نقطه مقابل دچار آسیب شده­اند و آن دور شمردن وقت ظهور است که پیامد آن، بی­تفاوتی و قساوت قلب می­باشد. در روایتی فرموده­اند:

لا تعاجلوا الامر قبل بلوغه فتندموا ولا یطولن علیکم الامد فتقسو قلوبکم.14

پیش از رسیدن این امر شتاب نکنید که پشیمان می­شوید و آن را دور نشمارید که دلتان قساوت می­گیرد.

در روایات دیگر، تکلیف مشخص شده است: (اهل عجله هلاکند. اهل نجات، کسانی­اند که تسلیم اراده خدایند15، و امر ظهور را نزدیک می­شمارند.16 (و آن­که امر ظهور را نزدیک داند، خویشتن را آماده می­سازد).






نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92 دی 26 توسط 63شاعر شهدا 666

یکی دیگر از انحرافات در مقوله مهدویت، پرداختن به مباحثی است که هیچ ثمره­ای ندارد. در روایت آمده است: «فاغلقوا ابواب السؤال عما لایعنیکم1؛ از آنچه ثمره­ای برایتان ندارد، بیهوده نپرسید». مسکن، ازدواج ، همسر، تعداد همسران، تعداد فرزندان و ... از مباحثی هستد که اذهان افراد را به خود مشغول ساخته و از مباحث مهم باز داشته است.

معرفت امام، وظیفه ما نسبت به امام، تبیین و ترسیم استراتژی آینده و ارائه آن برای زمینه سازی و فراهم آوردن شرایط ظهور و... مسایلی است که پرداختن به آن اهمیت فراوانی دارد.

پیامدها

1. بازماندن از مباحث مهم، کاربردی و ضروری.

2. بستر سازی برای ورود خرافات و سخنان بی دلیل و غیر مستند که در نتیجه، سوداگران برای مطرح کردن خویش یا فریفتن مردم از بازار گرم این مباحث بهره می­جویند.

خاستگاه

1. عدم تشخیص وظیفه دینی.

2. هوای نفس که در عوام­فریبی بروز می­یابد.

3. توهم و خیال­پردازی که زمینه داستان سرایی­هایی چون جزیره خضرا و... است.

4. عدم بررسی سندی و دلالی روایات (چنانکه تأمل و بررسی، به خوبی جزیره خضرا را نفی می­کند و با نفی آن، بطلان وجود هزاران فرزند برای حضرت یا تطبیق خضرا بر مثلث برمودا، کاملا روشن می­گردد).2

5. عدم تبیین و روشنگری اندیشمندان و عالمان دینی.

مبارزه و درمان

1. علم و بصیرت در دین.

2. روشنگری توسط اندیشمندان درموضوعات مرتبط با مهدویت و ذکر مسایل مهم و کاربردی و تبیین وظایف.

3. حساسیت علما نسبت به عوام­فریبان و ورود خرافات به ساحت دین و مقوله­های دینی نظیر مهدویت.

4. تقوا در مقابل هوای نفس و عوام­فریبی.



1 . طوسی، الغیبة، فصل 4، ص 290.

2 . برای توضیح بیشتر مراجعه کنید: جعفر مرتضی عاملی، جزیره خضراء، افسانه یا واقعیت ، مترجم: ابوالفضل طریقه­دار؛ فصلنامه انتظار ، ش 1 و 2 و 3 و 4، مجتبی کلباسی، بررسی افسانه جزیره خضراء.






نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92 دی 26 توسط 63شاعر شهدا 666

برخی هر گونه مبارزه و مجاهدت را از حضرت نفی می­کنند و صرفا به دنبال حل معجزه آسای امورند و مهربانی حضرت را به معنای عدم اجرای هر گونه کیفری می­دانند. این تفکر انحرافی در زمان خود اهل­بیت علیهم السلام نیز وجود داشت:

معمر بن خلاد می­گوید: نزد امام رضا علیه السلام سخن از حضرت قائم علیه السلام مطرح شد. حضرت فرمودند:

«... لو قد خرج قائمنا علیه السلام لم یکن الا العلق و العرق والنوم علی­السّروج1؛ شما امروز سبکبال­تر از آن زمانید. قائم که قیام کند، جز عرق ریختن و خواب (از فرط خستگی و مجاهدت­های پی در پی) روی زین­ها نیست».

پیامدها

1. عدم آمادگی و کوشش برای زمینه­سازی ظهور.

2. امید کاذب که بسیاری از افراد را در انجام وظایف سست می­کند.

خاستگاه

1. معجزه آسا پنداشتن همه امور

2. عدم درک عمیق مهربانی حضرت که با حکمت توأم است.

3. عدم نگاه جامع به دین (صریح آیات و روایات و سیره اهل­بیت علیهم السلام ).

مبارزه و درمان

علم و بصیرت در دین، بررسی آیات و روایات و سیره اهل­بیت علیهم السلام به ویژه درک مطالب ذیل:

1. روشن شدن مسأله امداد غیبی و جایگاه آن در قیام.

2. بررسی رابطه حکمت و محبت، که حکیم، مهربانی­اش هم از حکمت او سرچشمه می­گیرد و حکمت هیچ­گاه نمی­پذیرد بر گرگ صفتان ـ که خویی جز وحشیگری و جنایت ندارند و هیچ موعظه­ای در آن­ها اثر ندارد و به هیچ صراطی مستقیم نیستند ـ ترحم شود:

ترحم بر پلنگ تیزدندان ستمکاری بود بر گوسفندان



2-2. قهر

دیدگاه دیگر، ارائه چهره­ای خشن و وحشت آفرین است که توأم با قتل و خون­ریزی می­باشد. این مطلب با روح آیات و رسالت پیامبران و اوصیا علیهم السلام سازگاری ندارد.

پیامدها

1. ایجاد دلزدگی و نفرت نسبت به امام.

2. ترس و خوف از حضرت و عدم پذیرش امام به عنوان پدری مهربان.

3. ناامیدی از انجام اعمال صالح به جهت ترس از عدم پذیرش توسط امام، با این تصور که اکثریت کشته خواهند شد و حضرت اعمال او را نیز نخواهد پذیرفت.

نتیجه این­که نفرت و خشونت و یأس، باعث عدم انگیزه برای درک و حتی تأمل درباره حضرت و راه و مرام او می­گردد.

خاستگاه

1. عدم بصیرت کافی و نگاه جامع به دین.

2. عدم بررسی دلالی و سندی روایات.

مبارزه و درمان

1. با بررسی روایات روشن می­گردد که بسیاری از مطالب ارائه شده (قتل­های آغازین، جوی خون، کشته شدن دو سوم مردم و ...) دچار اشکالات بسیار از ناحیه سند و دلالت می­باشند.2

2. روشنگری توسط اندیشمندان:

الف) جنگ تنها با کسانی است که جز زبان زور چیزی نمی­فهمند، نه عموم مردم که با جان و دل سراغ حضرت می­آیند.

3. حضرت با مردم مهربان، بلکه مهربان­ترین افراد است.

«جواد بالمال، رحیم بالمساکین، شدید علی العمال3 .

او نسبت به مال و دارایی، کریم و گشاده دست، با مسکینان، مهربان و با کارگزاران، سخت­گیر است».

در روایتی، امام رضا علیه السلام در بیان صفات امام معصوم فرمود: «یکون اعلم الناس و احکم الناس و اتقی الناس و احلم الناس و اشجع الناس و اسخی الناس... و یکون اولی بالناس منهم بانفسهم و اشفق علیهم من آبائهم و امهاتهم و...؛4 امام، سرآمد مردم در دانش، قضاوت و حکمت، پرهیزکاری، حلم، شجاعت و سخاوت است... او نسبت به مردم از خودشان سزاوارتر و از پدر و مادرشان دلسوزتر است و... .

3. در نهایت گفتنی است وظیفه یک عالم ـ چنان­که روایات می­گویند ـ ایجاد تعادل در خوف و رجا است، نه این­که دچار افراط و تفریط شده و مخاطبان خویش را به ورطه افراط و تفریط افکند.

1 . نعمانی، الغیبة، باب 15 ، 285.

2 . برای توضیح بیشتر مراجعه کنید: فصلنامه انتظار، شماره6 ، مقاله درنگی در قتل­های آغازین، ص 356 ، نجم الدین طبسی.

3 . عماد الدین طبری، بشارة المصطفی، ص 207 .

4 . صدوق، من لا یحضره الفقیه، ج 4، ص 418.






نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92 دی 26 توسط 63شاعر شهدا 666

بنام الله/// یکی از نشانهای ظهور که رابطه مستقیم با شرایط ظهور دارد همانا حوادث مربوط به ایران است ینی اینکه در ایران گروهی روی کار می ایند که ادعای حب اهل بیت دارند در حالی که راه انان راه اهل بیت نیست و انان را با نام درفشهای سیاه عباسی به ما معرفی کرده اند/در این رابطه صلاح به توضیح و اشاره نیست که اینان چه کسانی هستند /// بد در ادامه احادیث اشاره به روی کار امدن درفشهای سیاه خراسانی شده/// در رابطه به این دو جناح همین را بگویم که درفش نخست و درفش دوم هردو پرچم مشترک دارند یعنی یک امت هستند با دو یک شعار و یک عقیده اما با دو عمل یکی اهل رشوه و فساد و حرام خواری و دیگری به دنبال عمل نیک و ظمینه سازی که دومی بر اولی غالب و امور کشور را بدست خواهد گرفت و این از شرایط ظهور است حالا ما نباید به دنبال جنگ و تمیز دادن این دو باشیم زیرا هر دو جناح در ان واحد در حال فعالیت هستند ما باید با کمک مردم و اعتماد به جوانان صالح دست به ترمیم و بازسازی سیستم حکمت خود بزنیم باید با نزدیک شدن به رهبری و یاری ایشان یک تغییر محسوس در سیستم به وجود اوریم و تمام شارهای انقلاب را به مل مبدل کنیم و در این راه حتما فتنه ها و سختی ها و مخالفتهای بسیار وجود دارد که باید با صبر و مدارا به کار ادامه داد تابه سرانجام برسد/// من قصد مصداق سازی ندارم اما حتما مخاطبان زیرک پی به اینکه گفتم برده اند/// هدف اگاه سازی است تا مبادا در چاله چوله های نفاق و فتنه پایمان بلغزد /// از این پس در ایران باید شاهدمختصر لجاجات و اختلافات باشیم اختلافاتی که بین دو تفکر مهدی باورمهدی جو و تفکر مهدی باور دنیا طلب وجود دارد///رهبر عزیز قطعا سرسلسله مهدی باوران مهدی جو هستند و باید به ایشان اقتدا کرد اما همه میدانیم که اوضاع امروز کاملا مورد رضایت ایشان نیست و انچه ایشان انتظار دارند تنها به دست جوانان سالم و صالح و علمای با بصیرت قابل اجرا می باشد

چه خوش است که یار مهدی باشم///هرلحظه سرقرارمهدی باشم///فرقی نکند برای من فرمانده///یارفتگرسپاه مهدی باشم///






نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92 دی 22 توسط 63شاعر شهدا 666

طبق عقاید وهابیت هرگونه اسایش و رفاه در دنیا حرام است یعنی هی وسیله و ابزاری که باعث رفاه و اسایش شود استفاده از ان حرام است وهابیت در تضاد با ایات قران در رابطه با بهره گیری صحیح از نعمت های الهی است. انان شان و منزلت ادمی را در حد یکحیوان و گیاه می دانند اما همین مدعیان توحد خود را از این قاده مبرا دانسته و حتی لذت جویی های خبیس را برای خود که ادعای خلافت دارند جایز می دانند انان نوی حکومت ارباب بر رعیت را ترویج می دهند وهابیت مادر یک فرزند شرور خواهد بود فرزندی که از تعدی به مادر خود اباهی نخواهد داشت و دیری نیست که اراده الله اراده غالب گردد و بلایی از زمین و اسمان بر اهل ظلم مهیا می باشد بلای بزرگی که در پس این بلایای کوچک امروز دنیا اماده نزول است بلایی برای اهل شر و فرجی برای صابرین وصالحین و مظلومین

چه خوش است که یار مهدی باشم///هرلحظه سرقرارمهدی باشم///فرقی نکند برای من فرمانده///یارفتگرسپاه مهدی باشم///






نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92 دی 22 توسط 63شاعر شهدا 666
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin