سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دره کوچک///قاف در بقا
برای مهدی

بنام الله

دو نظریه درباره خلقت انسان وجود دارد یکی نظریه وحیانی که می گوید انسان به شکل کامل در نخسا بار خلق گردیده و نخستین بشر حضرت ادم پدر انسانها است و نظریه دوم نظریه تکامل است که در سطح علمی و زیستی بدان می پردازند که می گوید انسان امروزی محصول یک فرایند تکامل طبیعی است وانسان یکی از سرشاخه های طبیعت است که به شکل تدریجی بدین شکل درامده وجدیدا این نظریه دوم شدیدا توسط حاملان تهاجم فرهنگی در حال پردازش برای مخاطبان عام است  من چند سوال مهم دارم که پاسخ انها به حق نزدیک است

1ایا طبق انچه دانشمندان باور دارند انسان جسمانی میلیونها سال بر روی کره زمین در حال زیست است؟

2ایا پیش از حضرت ادم انسانی بر روی کره خاکی زندگی می کرده؟

3ایا وجود انسان پیش از حضرت ادم بر روی زمین توجیهی دارد

4به نظر شما در صورت صحت این سخن که انسانهای میلیون ها سال در کره خاکی حیات دارند ایا این انسانها روحی برابر با داشته اند و یا خیر انان روح حیوانی داشته اند و در واقع انسان نیستند بلکه انسان نماهایی هستند که بر اثر تکامل به وجود امده اند و حیوان هستند و تهی از روح الهی و قوه عقل و استدلال و تنها به خاطر وجود ظرافت های جسمانی در برخی موارد ابتدایی توانسته اند بر اساس عادت و نیاز از برخی ابزار برای شکار و زندگی استفاده کنند مانند سایر حیوانات/

5ایا الله متعال از انجا که انسان روحانی را برای زندگی جسمانی در بهشت افریده بود با الگو برداری از جسم همان حیوانات البته با ظرافت وکیفیت بشتر برای بشر جسم حیوانی در حد عالی قرار داده تا بتواند به عنوان ابزار ادراک نعمتها از ان استفاده کند؟

6ایا ان موجودات حیوان صفت که ممکن است طبق افسانه های باستان در واقع همان دیو ها بوده باشند که کریح و منظر و وحشی صفت بوده اند و با ورود انسان به زمین از روی تمایلات جنسی و و غارت اذوقه های انسان با انسان وارد نبرد شده و به دلیل عدم توانایی عقلی سرانجام مغلوب و نسل انان منقرض شده باشد؟

7ایا این نظریه علاوه بر پاسخ گویی به نظریه تکامل هیچ تعارضی با باورهای اعتقادی ندارد و برای جلوگیری از انحراف عوام و روشن فکری جامعه هدف مناسب نیست؟

به هر حال روح انسان نیاز به یک جسم حیوانی با ساختار خاکی داشت تا بتواند در بهشت زندگی کند زیرا دنیای خاکی زیستگاه او بوده و این جسم کنونی ویژگی هایی داشت که اندام سایر حیوانات نداشت و علاوه بر ان الله حق دارد که از انچه پیشتر خلق کرده برای اینده نیز استفاده کند و همچنین اینکه تفاوت ما با سایر حیوانات از نظر جسمی انچنان نیست بلکه روحو معرفت ما موجب تفاوت است و ما در واقع روحی حلول کرده در جسم هستیم .و وجود همشکل برای ما نمیتواند دلیل بطلان واقعیت اعتقادی ما شود .و ما هیچ نوع خویشاوندی با دیو ها و و سایر موجودات نداریم و انسان خویشاوندی نزدیک به الله دارد نه غیر






نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 94 آذر 26 توسط 63شاعر شهدا 666
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin